We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

De winnaar van Curiosity is een Schot met de naam Bryan Henderson.

De veel besproken Android en iOS titel Curiosity is afgelopen. De game vroeg spelers om kleine cubelets weg te tikken van een gigantische kubus. Steentje per steentje zijn deze lagen weggevallen om een iets kleinere kubus in het centrum te onthullen. Nu, ongeveer zeven maand later, heeft gebruiker Bryan Henderson uit Edinburgh, Schotland het midden van de Cube bereikt.

De beloning die de winnaar zou krijgen was onbekend,  maar werd eerder al door Molyneux beschreven als “life-changing”. De winnaar heeft besloten om zijn overwinning publiek te maken en dus ook de beloning. Het betreft hier de rol van God in 22 Cans’ volgende project Godus.

Als God zal de Curiosity winnaar beslissen onder welke regels de Godus game gespeeld wordt. Henderson zal zelfs kunnen delen in het succes van de game.

Elke keer wanneer mensen geld besteden aan Godus zal jij een klein stukje van die taart krijgen. Het betekent dat jij zal beslissen hoe mensen de game zullen spelen. Jij zal rijkdom verschaffen van die game, vanaf de start tot het einde van je bewind. Dat is in elke definitie van het woord levensveranderend. Je zal faam hebben, je zal rijkdom hebben en je zal over de macht beschikken om moraal in een spel te introduceren.

Godus heeft een succesvolle Kickstarter financiering achter de rug, met een campagne met als doel £450.000 maar bereikte £526.563. Molyneux zei dat het idee om één speler de rol van God te laten vervullen al meerdere jaren in zijn hoofd zat, maar dat het enkel nu ze allemaal verbonden zijn dat ze de kracht hebben om dit idee te verwezenlijken.

Ook liet de ontwikkelaar weten dat 22 Cans nog een ander gaming experiment zou ondergaan dat “nog intrigerender” is.

  • Jef

    Molyneux zijn ideeën worden met de dag, gekker, origineler, absurder en absoluut interessanter. Dit zou wel eens een ongelooflijk leuk sociaal experiment kunnen worden.

    Hopelijk mispakken zij zich weer niet aan de omvang van het project.
    Verschillende games wijzen uit dat Moluneux al wel eens grootsere ideeën heeft en beloftes maakt dan de effectieve uitwerking ervan: Black and White, Fable, …

No more articles
Meer in Android, iOS, Nieuws
Hotline Miami Featured
Hotline Miami draait op 60 fps

Sluiten