We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Vrouwen installeren 40% meer apps dan mannen, kopen 17% meer betalende apps en betalen een verrassende 87% meer voor die apps.

Waarom app ontwikkelaars niet meer naar vrouwen toe marketen is ons een raadsel. Marketing naar vrouwen is een gigantische groeiende industrie, maar het lijkt nog niet doorgedrongen tot de wereld van mobiele marketing.

Dat is verrassend en gaat zeer zeker veranderen, vanaf marketers de laatste data van Apsalar zien. Het mobiele analyse en adverteringsbedrijf voerde een studie met 500 miljoen unieke gebruikers middendoor Android en iOS en vond enkele interessante bevindingen rond het verschil tussen mannen en vrouwen omtrent het gebruik- en aankoopbeleid van apps.

Top apps – womenTop apps – men  
  1. Social media
  2. News
  3. Productivity
  4. Lifestyle
  5. Books
  1. Business
  2. Games
  3. Navigation
  4. Travel
  5. Health & fitness

Waar mannen wel de leiding in nemen is de aanschaf van gaming apps en in-game aankopen, ook in de business sectie zijn we de baas van de vrouwen! Bij vrouwen heb je dan weer de social media apps, die ze een duizelingwekkende 600% meer gebruiken dan mannen, nieuws apps 90% en productiviteit apps 89% meer.

Nog een ander interessant verschilletje is dat, in tegenstelling tot onze onovertroffen navigatieskills en desinteresse voor het om hulp vragen, mannen de navigatieapps 40% meer gebruiken dan vrouwen.

  • Jef

    Vrouwen beweren nooit te gamen, maar beseffen niet hoe vaak ze eigenlijk via een applicatie op hun gsm een spel spelen :p

    • Indy

      Dat noemen de meeste mannen dan ook niet echt gamen. ^_^

No more articles
Meer in Android, Fun, iOS, Mobiel, Nieuws
Nieuwe trailer voor Watch Dogs?

Sluiten