Een nieuwe maand, een nieuwe Hitman-episode. Deze keer brengt de wereldreis ons in de United States en meer bepaald in Colorado. Ditmaal geen stad of luxe-hotel, maar een verlaten boederij die dienst doet als de trainingsbasis voor een geheime militia. Dit is de voorlaatste episode in deze Hitman-saga en ze belooft alvast enkele losse eindjes van de verhaal terug aan elkaar te knopen.

I will leave you to prepare

De geheimzinnige militia wordt geleid door een zeker Sean Rose, een Australische terrorist die al een tijdje op de hitlist van het agentschap prijkt. Maar waar je voorheen 2 doelwitten kreeg per missie, krijg je er in Colorado vier! Naast Sean, moeten namelijk ook Ezra Berg, Penelope Graves en Maya Parvati, drie vooraanstaande leden in de militia, het bijltje leggen. Zoals het ondertussen bekend is bij de serie is de manier waarop je deze vier doelwitten uitschakelt helemaal door jou te beslissen.

hitman-colorado-2

Old McDonald had a farm

De highlight van elke nieuwe Hitman aflevering is natuurlijk de level en met Sapienza en Marrakesh zijn we in het verleden wat dat betreft wel verwend geweest. Maar Colorado is op zich ook niet verkeerd, want de boerderij-omgebouwd-tot-guerilla-bolwerk is erg overtuigend. Bovendien zijn er naast de grote buitenomgeving ook enkele kleine gebouwtjes te verkennen wat voor aangename afwisseling zorgt. Gameplaygewijs speelt de boerderij echter grotendeels als een militaire basis. De hele omgeving is namelijk ‘hostile‘ en soldaten zullen dus niet aarzelen om eerst te schieten en nadien vragen stellen, mocht je iets verdachts doen.

hitman-colorado-3

Heading East

We denken dat de conclusie al van in de voorgaande review duidelijk was, maar als je nog steeds niet aan boord bent van deze Hitman-serie, kunnen we de seasonpass nu absoluut aanbevelen. We hadden het aanvankelijk wat moeilijk met het episode-model omdat er naar onze mening daardoor te weinig content was in het begin. Nu echter, dankzij de verschillende episodes, de challenges en de elusive targets die tijdelijk opduiken in de wereld, is er ondertussen meer dan genoeg te doen en te zien om elke Hitman-fan of liefhebber van het stealthgenre blij te maken. De inzet voor het verhaal wordt hier trouwens nog eens opgekrikt met een Illuminati-achtige ontdekking op het einde waardoor wij meer dan ooit uitkijken naar de seizoensfinale in Japan!

Hitman verscheen op 11 maart 2016 voor PC, Xbox One en PlayStation 4.

De nieuwste episode “Colorado” verscheen op 27 september 2016 voor PC (7,99 euro), Xbox One en PlayStation 4 (9,99 euro).

Wij reviewden de PC versie en kregen daartoe een review-exemplaar van de uitgever.