We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Onderzoekers gebruikten een online game om de verspreiding van besmettelijke ziektes te onderzoeken.

Een onderzoeksteam van de Wake Forest University in Amerika monitorden spelers tijdens een online multiplayer game, waarin een langdurige epidemische situatie werd gesimuleerd. Iedere dag konden gezonde spelers kiezen om hun personage tegen een bepaalde kost te laten inenten om zo de kans op een infectie te ontlopen. Maar door een inenting te ontlopen kreeg je wel een hoger aantal punten. Op het eind van het spel kregen de spelers een cadeaubon gelijk aan het aantal in-game punten dat je behaalde.

Het experiment werd tweemaal gedaan: één keer met een lage beschermingskost en één keer met een hoge beschermingskost. De onderzoekers ontdekten dat bij een lage kost situatie de spelers meer geneigd waren om toch voor de inenting te kiezen. Bij het verhogen van de infectiekans begonnen meer spelers te kiezen voor inenting. In een alledaagse omgeving kunnen mensen sneller voorzorgsmaatregelen nemen als ze weten hoeveel mensen er in hun omgeving ziek zijn.

De resultaten van deze studie kan in de praktijk toegepast worden om het inentingsgedrag van mensen tijdens de wintermaanden te sturen.

No more articles
Meer in Fun, Nieuws
Dead Space 3 krijgt Dev-Team Edition

Sluiten