We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Gamasutra sprak met een aantal indie ontwikkelaars die al de Steam controller hebben uitgeprobeerd. Conclusie: het idee van een stickloze controller is misschien wat onwennig, maar Valve zet hiermee op een vernuftige en interessante manier iets nieuws en origineels in de markt.

Hier een aantal highlights die Gamasutra te horen kreeg van de developers:

“It sounds like there’s actually a mechanical device in there, which really makes it feel mechanical, but not in a clunky way,” vertelt Chris Remo, designer en schrijver voor ontwikkelaar Double Fine. “It just feels really high-tech and precise. … I can’t stand trackpads on laptops, and this felt really good to me. There was almost no learning curve as far as accuracy goes.”

Gamasutra spreekt van een extreme flexibele controller, “perhaps the most flexible control option this side of a keyboard and mouse setup — that offers generous tactile feedback”.

Ontwikkelaar Ichiro Lambe (van Dejobaan Games) is ook erg enthousiast over de trackpads. “It feels like you’re moving your thumbs over a rough surface, though it’s all virtual,” vertelt Lambe. “From a tech standpoint, think about something that can click whenever you tell it to… Simple example: you move your finger 1 inch up, and it ticks 10 times…You flick it up, and it starts ticking, like you’ve spun a wheel.”

De ervaringen en verhalen maken ons in ieder geval zeer benieuwd naar de Steam controller. Wil je het hele artikel lezen? Kijk dan op Gamasutra en laat ons weten wat je denkt!

  • Indy

    Het ziet er cool uit en die trackpads zijn zeker iets origineel. Maar ik betwijfel of de controller wel gemakkelijk te spelen is met zo’n rare knopjes. Ik vraag mij af of het gemis van de traditionele pijltjes en andere toetsen op een controller niet te groot zullen zijn.

No more articles
Meer in Hardware, Nieuws
Extra releasedata bekend voor Assasin’s Creed IV: Black Flag

Sluiten