We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

De hardware van Nintendo ’s nieuwste console staat ter discussie, maar niet alle ontwikkelaars hebben kritiek over de prestaties van de Wii U.

In een recent interview met Frozenbyte Games, de makers van Trine 2, verklaarde de ontwikkelaar dat de architectuur van de Wii U zeer goed functioneert en geen problemen opleverde voor het overzetten van games van andere consoles. Meer nog, het artwork van Trine 2 ligt op een hoger niveau dan bij andere console versies.

We geloven ook dat de Wii U veel potentieel heeft, maar dat Nintendo hun consoles vorm geeft op basis van wat hun eigen games te bieden hebben, zo klonk het. Nintendo heeft zo zijn eigen standaard en weet daar dan ook het meeste uit te halen.

Eerder nam ook Team Ninja baas, Yosuke Hayashi, het al op voor de Wii U. Het is niet echt fair om een pasgeboren console te vergelijken met consoles waar mensen al jaren aan werken liet hij verstaan. Hij is er dan ook zeker van dat ontwikkelaars meer uit de Wii U weten te halen naarmate de console volgroeid is. Een feit dat overigens voor alle nieuwe consoles geldt.

Wanneer je enkel naar de hardware specificaties kijkt lijkt de Wii U niet competitief met de Xbox 360 en de PlayStation 3. Maar wat de Wii U wel biedt is meer functionaliteit en innovatie, en dat maakt het wel tot een waardige next-gen console. Hij was dan ook vol lof over de GamePad.

Tenslotte is het hedendaags moeilijk geworden om de verwachtingen van gamers enkel met processorsnelheid tegemoet te komen en dus moeten we innovatief zijn ten opzichte van hun speelomgeving en de diensten die ze daarbij gebruiken. De Wii U is daar een mooi voorbeeld van, omdat het de eerste console is die onafhankelijk van de televisie kan functioneren.

Wijze woorden van een man die wel weet waarover hij het heeft.

No more articles
Meer in Hardware, Nieuws, Wii U
Sony trakteert ons op PlayStation Store Januari Sales

Sluiten