We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

De laatste SimCity was niet de meest populaire versie uit de franchise. Veel mensen vonden de DRM bull*, en anderen konden niet leven met gameplay veranderingen. Ook de lead developers van SimCity vertrekken bij EA. De Creative Director Ocean Quigley, Gameplay Lead Dan Moskowitch en Lead Architect Abdrew Willmott hebben alles achtergelaten en zijn een indie studio begonnen.

Wij stellen ons de vraag of het vertrek iets te maken heeft met de kritiek, of omdat de DRM die mee komt met de game verplicht werd door EA en het team dus gefrusteerd was door het verplicht moeken maken van een slechte titel, terwijl dit zeker hun bedoeling niet was. Dit is natuurlijk alleen een hyposthese

Het trio is meteen begonnen aan een nieuwe game, die een simulatie moet geven over het begin van de wereld. Om een tweet van Quigley te citeren:

about lava, water, rock and the emergence of the first primordial creatures

De game zou eerst uitkomen op de iPad, maar het team hoopt, net als wij, dat de nieuwste titel naar de PC komt.

Quigley kent wel iets van simulatie games, hij werkte namelijk aan SimCity 3000, SimCity 4, The Sims, The Sims 2 en Spore alvorens te beginnen aan SimCity.

No more articles
Meer in iOS, Nieuws, PC
Dishonored: de laatste wapenfeiten van Daud

Sluiten