We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Game director Jay Wilson bracht op de GDC in San Francisco zijn mening uit over online handel drijven.

Volgens Wilson dachten ze bij Blizzard dat de online markten slechts voor een deel gebruikt zouden worden. De introductie ervan in de eerste plaats was trouwens om externe handel tegen te gaan. Blijkt nu dat het merendeel van de gamers het online markt segment gebruikt en dit op regelmatige basis. Blizzard heeft dus als het ware het ene probleem opgelost door een ander te creëren.

Die online markten bederven nu zowat elk aspect van de game, omdat geld of goud een grotere motivator is geworden dan de gameplay zelf. Item rewards stegen ook in dalende lijn, omdat spelers met geld betere wapens en uitrusting kunnen kopen dan wat ze meestal verkrijgen door loot op te rapen van een verslagen vijand. Liefst zouden we deze features offline halen verklaarde Wilson, maar zo simpel ligt het niet, omdat veel spelers het systeem zoals het is op prijs stellen. Wilson voegde er nog aan toe dat Blizzard aan meer ontvankelijke alternatieven werkt, maar wou daar geen verder commentaar over kwijt.

Diablo III vervoegt zo het lijstje van games die rond gold farming draaien en dat is geen al te beste reputatie als je het ons vraagt. De PS3 versie van Diablo III zou geen veilinghuizen hebben.

No more articles
Meer in Nieuws, PC, PS3
Halo 4’s Forge Island nu al gratis te downloaden

Sluiten