It’s all about time. Chronology is een game die ons een beetje doet denken aan de vroegere Xbox Live Arcade klassieker Braid. Bij het gehele concept is het de bedoeling om te werken met ‘tijd’. Je kan de tijd vervormen tot een toekomstbeeld, het heden en verleden, waardoor je gameplay er volledig anders uit ziet en waardoor het gepuzzel iets soepeler en makkelijker zal zijn. Eenmaal een obstakel voorbij kan je weer terugkeren naar het huidige nu.

Story

Een superschattig oud mannetje ontwaakt in het midden van een verwilderde en vervallen natuur. De mensheid is tot een einde gekomen en enkel hij blijft nog over. Gelukkig heeft hij zijn tijdreismachine nog, zo kan hij reizen tussen het heden en het verleden. Bomen, planken, daken, alles waar de uitvinder niet op of bij kan, kan hij verhelpen door constant te reizen tussen het heden en het verleden. Obstakels die in het heden hem niet verder kunnen helpen, kunnen dat misschien wel in de toekomst. Je moet in de game heel veel time switchen om de omgevingspuzzels te kunnen oplossen. Hoe verder je vordert in de game, hoe meer het geheugen van dit mannetje begint terug te komen. Een tipje van de sluier: hij begint zich te herinneren dat hij chemie studeerde, zijn mentor was indertijd bezig met een project die uiteindelijk dat zal zijn dat het probleem vormt. Spannend!

GameSnackBE-Chronology-Screenshots-01

Als je het verhaal een beetje meehebt en enkele levels verder bent, dan krijgt je kaboutermannetje een metgezel. Namelijk een slak, The Snail genaamd. Deze is voorzien van een machinaal slakkenhuis die impact kan hebben op je gameplay en puzzels, want deze kan namelijk de tijd stilzetten. Je krijgt ook altijd bovenaan rechts je scherm een tijdsindicator te zien. Ze kan ook op bijvoorbeeld muren kruipen, wat een hele hulp is in de doorloop van het verhaal. Er zijn acht hoofdstukken doorheen het verhaal.

GameSnackBE-Chronology-Screenshots-02

Sfeer & graphics

De sfeer en graphics zijn, in tegenstelling tot het wat wazig verhaal, wel mooi uitgewerkt. Het stuurt allemaal een bepaalde gezelligheid in je richting. Een beetje sprookjesachtig is het. De graphics zijn zeer netjes.

Een leuke toffe game die je laat genieten van de voordelen van het ‘switchen’ van tijd. Erg aangename sfeer en afgewerkte graphics. Enkele minpuntjes zijn het feit dat het verhaal wat eentonig is en dat de game een nogal makkelijke lage moeilijkheidsgraad heeft. Het hele concept mist iets. Toch zal je zowel als beginnende als ervaren gamer hier erg van kunnen genieten!

Meer in Nieuws, PC, PC Reviews, Reviews
LEGO The Hobbit
LEGO The Hobbit Review