We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Infinity Ward krijgt de wind van voren en blijft niet van kritiek gespaard. Eerder haalde de Call of Duty: Infinite Warfare reveal trailer al de tweede plaats van YouTube videos met de meeste dislikes. Nu raakt bekend dat de game opnieuw gebruik maakt van dezelfde ondertussen verouderde engine.

Ontwikkelaars Infinity Ward hebben meer info vrijgegeven over de engine die gebruik gaat worden. En hoewel Call of Duty: Infinite Warfare zich afspeelt in de ruimte is de gebruikte engine geen spitstechnologie. De engine is een aangepaste versie van de IW engine die al meegaat sinds Call of Duty 2.  Hieronder een overzicht:

GameEngine Version
Call of Duty 2IW 2.0
Call of Duty 4: Modern WarfareIW 3.0
Call of Duty: World at WarIW 3.0
007: Quantum of SolaceIW 3.0
Call of Duty Modern Warfare 2IW 4.0
Call of Duty: Black OpsIW 3.0
Call of Duty: Modern Warfare 3IW 5.0
Call of Duty: GhostsIW 6.0

Call of Duty Black Ops 2 en 3 maken ook gebruik van de IW engine, maar kregen de naam Black Ops II en Black Ops III opgespeld. Allebei zijn deze ook een aangepaste versie van de IW 3.0 engine.

De Call of Duty reeks krijgt al langer kritiek over de verouderde engine en de gameplay die in de basis steeds dezelfde blijft. Misschien goed voor de fans, maar een prijs voor innovatie zal er waarschijnlijk ook in dit deel niet inzitten.

Design Director Jacob Minkoff wou het volgende kwijt in een interview:

“In the last three years, we have made continual improvements to our tech, we have overhauled our animation engine, physics, AI system, NPC behaviours and more. We are doing a lot that has never been done in the series before, like seamless, streaming level transition, for instance, that allow us to go from ground combat to space and then inside our hub as a continual experience, so we needed to re-engineer our systems to deliver on that vision.”

No more articles
Meer in Nieuws, PC, PS4, Xbox One
Homefront: The revolution review

Sluiten