We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Je had misschien geen toegangscode kunnen bemachtigen? Of je had betere dingen te doen? Yeah right… Hoe dan ook je miste de gesloten DOOM bèta. Kan de beste overkomen. Maar nu praten je vrienden en collega’s er de hele dag over en jij kan niet mee babbelen. Geen nood, Gamesnack’s got your back: Met deze 10 punten in het achterhoofd ben je zo weer up-to-date.

1 All about that bass

Wat een geluid! De titelsong doet de halve kamer daveren. Een stevige work-out voor je subwoofer. Bovendien werkt deze game ook met een announcer zoals Halo en Unreal Tournament en dat zouden meer games moeten doen. Niks zo leuk als 2 kills kort na elkaar te halen en dan die stem “double kill” horen zeggen!

Maar anderzijds missen we wel het geluid van voetstappen. Want zonder radar en zonder voetstappen is het haast onmogelijk om een flanking manoeuvre van de vijand tijdig op te merken en te counteren.

2 Tearing up

Hoewel de game er op zich erg goed uit ziet en tegen een soepele, stabiele framerate draait, merkten we toch aardig wat storende screentearing op in onze PS4 versie. Uiteraard spreken we hier over een bèta en is er nog een kans dat dit gepatched wordt. Maar de ervaring leert ons dat tussen bèta en release meestal alleen de netwerkcode getweaked wordt, dus we vrezen dat dit ook in de finale release een issue zal zijn. Op dit moment kunnen we nog geen uitspraken doen of andere versies hier meer of minder last van hebben.

3 Bloodparticles

Gelukkig is de gore terug in DOOM! Wanneer je een vijand genoeg schade hebt toegebracht kan je hem afmaken met een ‘glory kill’. Dit is een soort finishing move die misschien nog het meest doet denken aan de bloederige curb stomps uit Gears of War. De bloeddorstige FPS’er in ons wrijft zich alvast in de handen! Ook iemand een raket tussen de tanden mikken en hem vervolgens in een grote bloedklonter uit elkaar zien spatten wordt nooit oud.

4 Gun goes BOOM

De wapens zijn interessant en doen denken aan die goeie oude arena shooters als Quake en Unreal Tournament. Helemaal te gek is dat er ook een powerwapen spawnt in de arena waar je als team om kan strijden. In de bèta is dit een zwaar overpowered, instakill gauss canon met ook nog eens een scope die door muren heen kan kijken. Awesome! Maar het viel op dat de auto-aim op de powerweapons wel héél erg sterk is. Vaag in de richting van de vijand vuren is vaak al voldoende. Die wapens zijn zo al übersterk, dus dit mag wel generfd worden.

5 Juggernauts

Ofwel hebben de spelers teveel health, ofwel zijn de wapens nét niet krachtig genoeg, maar wij vonden dat het een tikkeltje te lang duurt om een tegenstander om te leggen. Komende van games als CounterStrike en Call of Duty vergde het voor ons alleszins wat aanpassen. Niks onoverkomelijk, maar dit mag van ons nog een klein beetje getweaked worden.

6 Demon in the flesh

Naast de powerwapens spawnen er ook demon runes op de map die je kortstondig transformeren in een DOOM demon. We kunnen er slecht eentje proberen in de bèta (Revenant) maar ook deze is met zijn jetpack en double rocketlauncher overpowered tot en met. En zo hoort het ook!

7 Paint me like a French girl

Personalisatie te over in DOOM. Niet alleen kan je Halo-gewijs stukken van je armor vrijspelen en in verschillende kleuren schilderen, ook de wapens blijven niet gespaard van deze paint-gekte met verschillende lagen die je kan aanbrengen om een uniek effect te creëren. Taunts zijn ook van de partij en deze zijn vaak hilarisch!

8 Red is the color

We snappen het, we spelen op mars en/of in de hel. Dus dat er rood aan te pas zou komen wisten we. Maar het wordt op den duur wel wat eentonig zo. Weliswaar krijgen we hier slechts 2 van de 9 maps te zien en afgaand op deze trailer kunnen we er van uitgaan dat de andere levels een gevarieerder kleurenpalet gaan brengen.

9 Short ‘nd sweet

De matches hebben nu net de ideale lengte. 250 Punten als scorelimiet voor een warpath en 75 kills voor team deatchmatch zorgt ervoor dat games doorgaans zo’n 6 tot 7 minuten duren. Wel glitchte de game een paar keer waardoor we plots een 75-punten warpath aan het spelen waren die op 2 minuten gedaan was. Weird…

10 We want more!

De DOOM bèta heeft nog heel wat ruwe kantjes, zoveel is zeker. Matchmaking ging soms heel snel, maar duurde soms ook heel lang. Anderzijds van lag hadden we, voor een bèta althans, niet te klagen! De ultieme test zal binnenkort de open bèta zijn, maar de netwerkcode liet hier toch alvast een sterke indruk na.

We zien nog graag wat kleine tweaks in de hoeveelheid health of de kracht van sommige wapens en hopen dat dat vervelende screentearing probleempje nog kan gefixed worden. Maar er is hier wel een massa aan potentieel aanwezig en wij kijken meer dan ooit reikhalzend uit naar de release van deze arena shooter op 13 mei!

Net als ons benieuwd naar DOOM? Check HIER onze vorige artikels over deze FPS.

  • http://creativecircle.be Jef

    De karakters lijken nog wel wat op die van Halo.
    Hopelijk wordt de multiplayer even goed! 🙂

No more articles
Meer in Featured, Media, Nieuws, PC, PS4, Xbox One
Uncharted 4 preview
Unieke nieuwe Uncharted 4 gameplay beelden gelekt – en screenshots!

Sluiten