We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Ninja Theorie maakt vandaag bekend dat alle badass combat animaties van Dante op de klassieke manier zijn ontwikkeld: met de hand.

Dit wist Tameem Antoniades, studiohoofd bij Ninja Theory, op de wereld los te laten. In de vorige Devil May Cry games maakte Capcom hiervoor gebruik van motion capture, maar volgens Tameem biedt dit weinig karakter. Ook herhaalde de Ninja Theorie’s studiohoofd dat Capcom nauw samenwerkt over de actie van de game, zelfs tot frame-voor-frame advies.

Trouwe Devil May Cry-fans hoeven niet in angst te leven, want zo zal het combo ranking systeem van de originele serie in deze nieuwe game behouden blijven. Het enige dat men aan dit systeem gaat aanpassen, is dat men meer duidelijke uitleg aan de speler gaat geven, zodat ook blinde button mashers zich bekeren naar de echte speelstijl: geavanceerde moves, zoals jump-cancelling en parrying, terwijl ze zich hier zelf van bewust zijn dat ze dit zelf doen en niet per toeval.

Daarnaast zal onze herwerkte Dante beschikken over twee vormen: Angel en Demon. Deze transformaties kunnen in real-time veranderd worden, waardoor spelers achter elkaar combo’s uit elke moveset kunnen combineren, die elk ook hun eigen unieke wapens hebben.

Een exacte releasedatum is nog niet bekend, maar volgens geruchten verschijnt de game in de zomer van dit jaar voor de PlayStation 3 en Xbox 360.

No more articles
Meer in Nieuws, PS3, Xbox 360
GameSnackBE-Far-Cry-3-Featured-01
Voice-chat is verleden tijd in Far Cry 3 multiplayer

Sluiten