We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

I Am Alive, de game die er veelbelovend uitzag, heeft na ongeveer 4 jaar zijn weg naar XBLA en SEN gevonden. Heel lang hebben we gewacht en we waren dan ook zeer blij toen we eindelijk konden spelen. Hieronder is het verloop nog eens samengevat.

Het begon op de E3 in 2008: we kregen een trailer te zien van Ubisoft, dat er zeer gelikt uitzag. I Am Alive zou volgens Ubisoft een adventure game zijn en ergens in de lente van 2008 voor de PS3, de Xbox 360 en de PC verschijnen. Toen was Darkworks, onder leiding van Jade Raymond, de developer en Ubisoft de uitgever.

Later in het jaar, toen de lente al lang voorbij was, zouden we meer nieuws krijgen op de Games Convention in Leipzig. Het heeft helaas niet mogen zijn en Ubisoft liet weten dat er geen nieuws, gameplay of een nieuwe trailer getoond zou worden. Meer nog, Jade Raymond werkte niet meer aan deze game.

Na een jaar zonder enig nieuws stak I Am Alive het hoofd boven water in 2009. Deze keer met een exactere releasedatum: 26 maart. Niemand wist wat hen overkwam en we waren zeer benieuwd na de plotselinge aankondiging. Later kwam men zelfs met screenshots en extra informatie over het verhaal en het hoofdpersonage, maar wederom werden we teleurgesteld: I Am Alive werd nogmaals uitgesteld.

GamesnackBE-I-Am-Alive-Screenshot-01

Deze keer zou de game ergens eind 2009, begin 2010 uitkomen. Ubisofts CEO, Yves Guilemot, vertelde dat er nog heel wat werk aan de winkel was. Maar voordat we het hoofd lieten zakken, kwam Ubisoft met het goede nieuws dat ze Darkworks zouden bijstaan in de ontwikkeling. Blijkbaar hadden ze net zoals vrijwel iedereen weinig vertrouwen in Darkworks. Anyhow, de game zat er dan toch aan te komen, iedereen blij. Of toch niet?

Nee, inderdaad niet! Want plots werd I Am Alive voor de zoveelste keer uitgesteld, dit keer naar 2011. Men was de hele game opnieuw aan het bekijken, zoals dat ook eens voor Splinter Cell: Conviction gebeurde. De 2 games gebruiken dezelfde engine dus het verband werd al snel gelegd. Maar op de E3 van 2010 kwamen ze wel aanzetten met een nieuwe trailer!

2011, nog steeds geen spoor van I Am Alive. Iedereen verloor het vertrouwen in de game en I Am Alive werd vergeten, tot een Franse gaming site een interview had met Jade Raymond. Zij wist ons te vertellen dat I Am Alive wel degelijk nog in 2011 zou releasen, maar niet in de winkelrekken zou staan. Het zou namelijk een download game worden voor XBLA en SEN ( toen nog PSN ). De PC release werd geschrapt omdat men bang was van piraterij.

In het najaar van 2011 kregen we gelukkig meer nieuws: I Am Alive zou in de winter gaan releasen en hiervoor zette Ubisoft een trailer online:

Meer en meer nieuws zag het daglicht en we kregen weer hoop! I Am Alive zou het verhaal vertellen van een naamloze held, een man die op zoek is naar zijn vrouw en kind. Hiervoor zou hij door een fictieve apocalyptische stad Haventon moeten trekken.

We waren heel euforisch toen we na bijna 4 jaar eindelijk een releasedatum kregen die daadwerkelijk gevolgd zou worden. De Xbox 360 gebruikers kunnen al sinds 7 maart van deze game genieten, terwijl de PS3 gebruikers nog wat geduld mogen uitoefenen.

No more articles
Meer in Nieuws, Specials, Xbox Live
GameSnackBE-Xbox-360-Logo-Featured-01
Xbox 360 gamerscores worden gewist

Sluiten