We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Een oneerlijke glitch is in Dead Space 3 gevonden, die er volgens EA bewust is in verwerkt.

Het probleemgeval dat ontdekt is gaat over het Dead Space 3 microtransactiemodel, dat werkt met het weapons crafting systeem. In Dead Space 3 kunnen spelers kluisjes, kistjes en dode vijanden plunderen om materialen te verzamelen, maar de game bevat ook een microtransactiesysteem waarmee spelers simpelweg de nodige materialen kunnen kopen en hun tijd niet moeten verdoen aan het zoeken ernaar. Door de exploit die Dead Space 3 bevat is er een manier gevonden om iets te krijgen voor niets.

Hoe werkt dit? Spelers kunnen in een kamer terecht waarin ze tegen respawning vijanden kunnen vechten en hierdoor materiaal à volonté kunnen looten. De video hieronder demonstreert je hoe dit precies werkt.

Op de vraag of EA deze exploit gaat dichten, wist de ontwikkelaar te zeggen dat ze dit niet van plan zijn en deze “fout” er bewust in hebben verwerkt. De exploit geeft spelers de mogelijkheid om te farmen voor goederen, terwijl het microtransactiesysteem gewoon een middel is om het spelers makkelijker te maken.

Aldus EA PR man Jino Talens:

The resource-earning mechanic in Dead Space 3 is not a glitch. We have no plans to issue a patch to change this aspect of the game. We encourage players to explore the game and discover the areas where resources respawn for free. We’ve deliberately designed Dead Space 3 to allow players to harvest resources by playing through the game. For those that wish to accumulate upgrades instantly, we have enabled an optional system for them to buy the resources at a minimal cost ($1-$3).

Hiermee komt de hele exploit discussie tot een einde: it’s here to stay.

No more articles
Meer in Nieuws, PC, PS3, Xbox 360
Rage toolkit nu beschikbaar op Steam

Sluiten