We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Turtle Rock Studios die u misschien kent van de Left 4 Dead games, is naarstig aan het werken aan een nieuwe titel genaamd Evolve. Deze game zou normaal op 10 februari in de winkelrekken liggen. Het spel zal op PC, PS4 en Xbox one uitkomen. Onlangs konden de gelukkigen onder ons deel nemen aan de Big Red Alpha, welk ons al een glimps op deze titel geeft. Wij bij Gamesnacks namen deel en zetten voor jullie alles op een rijtje. Gezien het hier over een alpha gaat, kan het zijn dat er natuurlijk nog veranderingen aan de formule worden aangebracht, maar toch willen we jullie onze bevindingen al meegeven. 

Wat voor game is Evolve?

Net als Left 4 Dead is dit een First Person Shooter spel waarin de focus op teamwork ligt. Maar waar dit spel echter direct onderscheid van L4D zijn de vijanden. Je zal het met jouw team niet alleen tegen zombies en ander ondood gespuis moeten opnemen, jij en je groep zijn jagers die op uitzonderlijk groot wild jagen: Vliegende monsters, vuurspuwende reuzen, groepjes kleine vleesetende hagedissen en vleesetende planten hebben het allemaal op jou gemunt. bovenaan deze voedingspiramide staat echter een reusachtig wezen dat door een speler word bestuurd.

GameSnackBE-Evolve-Featured-03

Inderdaad, je neemt het deze keer op tegen een andere speler in plaats van horden aan computer gestuurde vijanden. Dit wil niet zeggen dat de andere vijanden niet computer gestuurd zijn, maar het doel van de jagers is dit ene grote wezen neer te halen. Het monster echter kan winnen op twee manieren. Alle jagers uitschakelen of evolueren tot hij sterk genoeg is om de energie generator – van de kolonie waar de jagers voor werken – te vernietigen. Zoals de titel al doet vermoeden is het monster in staat te evolueren en sterker te worden. Het monster kan tot niveau 3 stijgen. Als hem dit lukt is hij in staat om de generator neer te halen. Ook word hij aanzienlijk sterker: Meer levenspunten, meer bepantsering en sterkere powers zorgen ervoor dat de jagers direct de druk voelen wanneer het pop-up berichtje op je scherm je informeert dat het monster is gëevolueerd.

Om te kunnen evolueren moet het monster echter op jacht gaan op de wezens die het level bewonen. Terwijl hij dit doet kunnen de jagers hem spotten door voetafdrukken te vinden, opgeschrokken vogels te zien of de aasgieren die boven een gedood wezen gaan cirkelen te volgen. Beide kanten zijn zeer leuk om aan deel te nemen. het gevoel dat je krijgt als monster, opgejaagd terwijl je nog volop op jacht bent en nog niet zo sterk bent laat de adrenaline stromen en de kick om een nietsvermoedende groep jagers met een volledig geëvolueerd beest te bestormen en te vermorzelen geeft een zekere voldoening. aan de andere kant, als jagers, voel je direct de druk om het beest zo snel mogelijk te vinden en neer te brengen. Eens je het bericht krijgt dat het monster volledig ontwikkeld is, is de spanning dan ook te snijden.

GameSnackBE-Evolve-Featured-02

De keuzes die we moeten maken

Er zijn vier jagers die het tegen het monster opnemen. Wat ik nog niet vernoemde is dat elke team steeds uit vier verschillende klassen bestaat. Om ervoor te zorgen dat je echter toch kans maakt om de rol te spelen die jij wil, rangschik je vooraf je voorkeur. Tijdens het zoeken naar een ronde zal het spel rekening houden met deze voorkeur om je een spel aan te bieden waar je het meest kans maakt om die rol uit te oefenen.

Ikzelf heb ongeveer een 50 tal spelletjes kunnen spelen en heb zo goed als altijd mijn voorkeur gekregen. Elke rol zal verschillende personages hebben die je kan vrijspelen welke allen verschillende krachten en wapens meenemen in de strijd. Dit zorgt ervoor dat je verschillende speelstijlen aangeboden krijgt, zelfs in eenzelfde klasse. Tot nu toe zijn twee personages per rol aangekondigd waarvan er eentje speelbaar was in de alpha. De verschillende klassen:

  • Medic – Val: De medic zijn rol spreekt voor zich. Het team in leven houden. Val heeft hiervoor 2 opties, de healgun schiet een straal af die een medejager kan genezen en zelf als ze neer gaan in leven te houden en te reviven. Het wapen kan verrassend ver vuren en is essentieel voor deze rol. Optie twee is een healburst, deze geneest iedereen in de buurt van Val en kan je gebruiken om ook jezelf te genezen. Ook heeft Val een tranquiliser gun welke het monster vertraagd en zichtbaar maakt voor alle jagers. Tot slot heeft Val ook nog een sniper rifle welke het pantser van het monster kan breken waardoor er zwakke plekken ontstaan. Als je team op deze plaatsen vuurt doen ze meer schade.
  • Support – Hank: De support class is er om de rest van het team te ondersteunen. Dit kan hij door zijn shield generator te gebruiken welke een tijdelijk schild vormt rond het personage dat hij in het vizier heeft. Ook kan hij het team cloaken om het vangen van het monster te vergemakkelijken of een ontsnapping mogelijk te maken. Indien nodig is Hank ook in staat om luchtaanval in te roepen welke lokaal zeer veel schade kan toebrengen. Helaas zal je het beest best eerst immobiliseren om het beste effect te bekomen. Als laatste heeft hij een laser cutter welke zijn standaard aanvalswapen is.
  • Assault – Markov: Markov is diegene die het meest schade kan toedienen aan het monster. Hij heeft een elektriciteit kanon dat ontzettend veel schade kan uitdelen, maar niet veel bereik heeft. ook heeft hij een machinegeweer om op afstand schade te berokkenen. wanneer hij in gevaar zou komen kan hij neen schild activeren dat hem tijdelijk onkwetsbaar maakt. Tot slot heeft hij arcmines welke Markov kan uitwerpen om het monster te verassen en tijdelijk te verdoven.
  • Trapper – Maggie:  De trapper is een zeer unieke rol om aan te nemen. het is namelijk de class die het meest op een gewone jager lijkt. Maggie brengt een huisdier mee naar het jachtveld dat de sporen van het monster zal zoeken en het spoor volgen en het kan zelf een potje mee vechten. Kan ze een gigantische barrière activeren welke het monster EN de jagers vangt om zo de anderen een kans te geven het beest neer te halen zonder dat het kan ontsnappen. Ook heeft harpoen vallen welke het monster op zijn plaats kunnen houden. Tot slot heeft ze een machine geweer om wat schede uit te delen.

Zoals jullie kunnen zien zal elk lid van een team zijn steentje moeten bijdragen en anders spelen. Dit is een heel leuk concept vooral als je weet dat er nog andere personages per klasse kunnen bij komen wil dit zeggen dat zelf veteranen in het spel nieuwe uitdagingen kunnen vinden. ben je het moe van steeds de medic te zijn, neem gewoon een andere rol en de gameplay veranderd eensklaps.

GameSnackBE-Evolve-Featured-05

Prooi of jager?

Ook als je het monster speelt zal je de keuze hebben uit verschillende beesten. Helaas was er maar één monster type speelbaar voor de Alpha en dat was de Goliath. Aan de start van een ronde krijg je 3 punten die je over 4 vaardigheden kan verdelen. Ook als je evolueert krijg je 3 punten dus je kan maximum 9 punten halen waarmee 2 je vaardigheden kan verbeteren. Goliath is een landmonster dat in staat is om te sluipen waardoor het geen voetafdrukken achter laat en te klimmen. Ook kan hij ontzettend ver springen waardoor hij zeer mobiel is. Goliath kan ook vuur spuwen en een groot rotsblok naar zijn tegenstanders werpen. Indien dit niet voldoende is heeft hij een springaanval waarmee hij van ontzettend ver op de jagers in kan springen en een loop aanval om op een vijand af te stormen of net te ontkomen. Wat we wel al weten is dat bij launch je ook de keuze zal hebben om de Kraken te spelen, een vliegend monster dat met bliksem kan aanvallen.

GameSnackBE-Evolve-Featured-01

Is er nog meer?

Over de verschillende speltypes is nog niet veel weet geweten gezien enkel de Hunt modus beschikbaar was. Wat we wel al weten is dat je ook de optie zal hebben om het alleen tegen bots op te nemen of met enkele vrienden ( lokaal of online ). wanneer je dit doet kan je als jager vrij wisselen tussen jou klasse en eender welke klasse die door de AI word bestuurd. Dit geeft je de kans om met alle klassen te oefenen in een gesimuleerde omgeving. Ook zal je naarmate je beter word perks kunnen vrijspelen welke een invloed kunnen hebben op verschillende aspecten zoals reload speed of wapenschade.Tot slot zal je personage beter worden met zijn verschillende wapens waardoor ze meer schade doen of een beter effect hebben. Het ziet er dus naar uit dat het spel de nodige tijd zal opslokken. Dankzij de alpha kunnen we u met een gerust geweten mededelen dat dit een game is om in de gaten te houden. nu in rechte lijn naar de release in februari!

No more articles
Meer in Nieuws, PC, Previews, PS4, Xbox One
Destiny gaat morgen offline voor enkele uren

Sluiten