We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Wie neemt ze ernstig en wie gelooft er niet in? Al die gezondheidsstudies over gamen, waarin men het antwoord probeert te vinden op één belangrijke vraag: tast urenlang aan je pc zitten of met je PS3 of Xbox spelen de algemene staat van je lichaam aan? Feit is dat wie meer dan drie uur lang per dag aan zijn console gekluisterd zit, best ook de gezondheidtips van Gaming4Health opvolgt. Deze online community is volledig gewijd aan gezond gamen en stelde de ’50 geboden’ van gezond gamen op. GameSnack, een gamewebsite voor en door gamers die van een gezond, boeiend leven houden, was zeker en vast geïnteresseerd in deze geboden.

Met de 50 tips van Gaming4Health kan je leren hoe je een gezondere gamer wordt en welke tools je best hanteert om dit doel te bereiken. Omdat we ontzettend bezorgd zijn om je, beste gamer, sommen we alle 50 tips voor je op:

1. Zorg voor ondersteuning van je rug: zorg voor een stoel die je onderrug goede ondersteuning biedt en de natuurlijke lichaamshouding bevordert.
2. Geef niet toe aan drankjes met cafeïne of suiker: vermijd het opblijven tot in de late uurtjes met behulp van chemische hulp.
3. Gebruik een lichte aanraking: druk tijdens het gamen de controllerknoppen met een lichte aanraking in, zodat je handen en vingers ontspannen zijn. Wees ook voorzichtig met hoe strak je de controller in de hand houdt.
4. Speel actieve spelletjes: kies voor games waarmee je moet staan en bewegen, in tegenstelling tot gewoon zitten.
5. Stel je ogen af en toe van het scherm: bescherm je ogen door om de 15-20 minuten je ogen van het scherm te halen door bijvoorbeeld naar iets anders te kijken.
6. Houd je polsen recht: volg de juiste pols- en vingerhoudingen door je polsen recht te houden en het buigen te vermijden.
7. Herken een verslaving: wees voorzichtig met te veel spelen. En let op wanneer je gehecht raakt aan een spel, zorg ervoor dat dit je leven niet gaat overnemen.
8. Speel spelletjes buiten je huis: speel spellen die verder gaan dan de videogames zoals de team-, sport- en bordspellen.
9. Neem pauzes: relax, stretch en stap uit de buurt van spelletjes zo nu en dan.
10. Bescherm je nek: minimaliseer het buigen en het draaien van je nek, plaats jezelf of je TV/PC op de juiste plek zodat je je hoofd niet hoeft te tillen.
11. Gebruik ouderlijk toezicht: als je een ouder bent, maak dan gebruik van je voordeel door het kiezen van de juiste spellen.
12. Vermijd tussendoortjes: houd chips, frisdrank en snoep uit je gaming gebied.
13. Ontwikkel je non-gaming leven: let er op dat je passies en verantwoordelijkheden buiten gamen niet verwaarloost.
14. Houd afstand: zit of sta ongeveer 6 meter uit de buurt van je TV of 20 tot 26 centimeter van je PC.
15. Speel nooit spelletjes om te ontsnappen aan het echte leven: gebruik gaming niet om je van de echte wereld te verbergen, blijf reëel.
16. Mix dingen: speel verschillende games die verschillende hand-en lichaamsbewegingen van je vragen om zo te voorkomen dat je herhaaldelijk dezelfde bewegingen maakt.
17. Gebruik een kleiner scherm: als je bang bent voor een lichtgevoelige epileptische aanval, gebruik bij het spelen dan een kleiner scherm.
18. Bepaal een game termijn: spreek met jezelf een tijd af wanneer je gaat stoppen met spelen en wanneer er rust momenten zijn, laat deze momenten niet afhangen van het spel, maar van je lichaamssignalen.
19. Let op de houding van je armen: zorg dat je schouders en armen de goede houding aannemen, laat je armen los langs je lichaam hangen.
20. Speel met vrienden: maak van gamen een sociale actie door het te spelen met vrienden.
21. Play “exergames”: ‘pick up games’ zijn ontworpen om je in beweging te krijgen.
22. Neem altijd de tijd om je armen en handen ontspannen: zorg ervoor dat je pauzes neemt om je armen en handen tijdig te kunnen rekken en herstellen.
23. Stel een min aan schittering: plaats je televisie uit de buurt van ramen en andere lichtbronnen, om schittering te verminderen die je ogen veroorzaken. Je kunt ook investeren in een anti-glare filter.
24. Houd videogames uit je slaapkamer: zorg ervoor dat games niet in de slaapkamer worden gespeeld om ervoor te zorgen dat rust niet wordt beïnvloed.
25. Overweeg het gebruik van een bril: als je niet al gebruik maakt van een bril, raadpleeg dan je oogarts of ze nuttig zijn voor het verminderen van vermoeide ogen tijdens het spelen.
26. Eet beter voedsel: snack op gezonde voeding voor energie zoals fruit, noten, eiwitten en groenten.
27. Bevorder rust in je handpalmen en polsen: zorg ervoor dat je handpalmen en polsen om de tijd kunnen rusten en vrij zijn van controllers.
28. Speel games die je aan het denken zetten: vermijd het spelen van gewoon hersenloze games. Pick-up titels zorgen ervoor dat je geest actief blijft.
29. Stretch tijdens de laadtijden: wanneer je spel een pauze neemt om te laden, neem je zelf ook een pauze om te stretchen en te herstellen.
30. Laat anderen spelen: als je samen met je vrienden speelt, wissel elkaar dan af, zodat je spieren kunnen herstellen en kunnen ontspannen.
31. Gebruik je TV-instellingen: bescherm je ogen door het aanpassen van je TV-instellingen, zoals de helderheid en de contrast niveaus.
32. Leer stress te beheren: laat games je niet frustreren en zorg ervoor dat je weet hoe je moet omgaan met stress die ontstaat bij het spelen van de game. Wees realistisch. Speel trailers van verschillende games met behulp van de PlayFirst coupon code.

Gidsen: deze gidsen geven u veel informatie over gezonde gaming.

33. Xbox Gezonde Gaming Guide: volg deze gids van Xbox om te leren over gezonde gaming praktijken en tools die je kunt gebruiken.
34. Het onderhouden van een gezond lichaam en een gezonde Gaming Addiction: lees dit artikel voor suggesties die je kunt volgen om tijdens het gamen uit te oefenen.
35. Gezond Game Snacking 101: dit artikel geeft een blik op de calorie-inhoud en de voeding van de verschillende gaming snacks.

Gereedschap: maak gebruik van deze hulpmiddelen om een gezondere game houding te creëren.

36. Gamer Fitness Manual: de Gamer Fitness Manual is een informatie bron over gezond gamen, zoals carpaal tunnel syndroom en het verbeteren van conditie.
37. Verbrande calorieën tijdens de training: zoek uit hoeveel calorieën je verbrandt in de gameplay met deze bron.
38. Entertainment Software Rating Board: bezoek deze site voor passende games bij de verschillende leeftijdsgroepen.
39. Gaming4Health: deze online community is volledig gewijd aan een gezonde gaming.
40. Calorie Calculator: deze calculator helpt je een schatting te maken van de calorische waarde van het voedsel dat je eet.
41. Gezond gamen: deze site staat vol van informatie over gaming en de gezondheid.

Games: speel deze spellen om een goede gezondheid op te bouwen.

42. Wii Fit: Wii Fit is een huidige favoriet van het publiek voor het combineren van videogames met gezond bewegen.
43. My Weight Loss Coach: speciaal ontworpen voor de Nintendo DS, met My Weight Loss Coach kunt u een persoonlijk gezondheidsprogramma voor lichaamsbeweging en voedsel opstellen.
44. Guitar Hero: Guitar Hero spelen vereist dat je staat terwijl je speelt en kan een matige activiteit zijn als je speelt met enthousiasme.
45. Wii Sports: Wii Sports biedt een leuke en vriendelijke workout met diverse sporten zoals boksen en tennis.
46. GameBike: fiets weg op video games met de GameBike.
47. Brain Age: dit spel, gemaakt voor de DS, is een geweldig hulpmiddel voor de opleiding van je geest.
48. Kilowatt Sport: speel met deze oefening machine om fit te worden terwijl je je favoriete games speelt.
49. Big Brain Academy: maak het leren een leuke ervaring en train je hersenen met dit spel voor de Wii en DS.
50. Dance Dance Revolution: een spetterend spel van Dance Dance Revolution biedt één van de meest intense workouts die je kunt hebben met betrekking tot videogames.

No more articles
Meer in Nieuws
De eerste screenshots van The Wolf Among Us staan online

Sluiten