We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Gamers kijken reikhalzend uit naar de lancering van Guild Wars 2 en geeft nieuwe vorm aan MMO, release zonder abonnement.

NCsoft, wereldleider op het gebied van de uitgave en ontwikkeling van massively multiplayer online-games (MMO’s) en ArenaNet, ontwikkelaar van de bekroonde Guild Wars-franchise, zijn klaar voor de release van Guild Wars 2 op 28 augustus, een gebeurtenis waar miljoenen fans over de hele wereld reikhalzend naar uitkijken. Fans van het eerste uur die de game vooruit hebben besteld kunnen zich al op 25 augustus aanmelden als onderdeel van het Headstart-programma, waarbij ze drie dagen voor de release het baanbrekende systeem van dynamische evenementen kunnen ervaren, evenals het op actie gerichte vechtsysteem en de indrukwekkende persoonlijke verhalen.

Aldus Mike O’Brien, directeur en medeoprichter van ArenaNet:

Vijf jaar geleden zijn we begonnen met de ontwikkeling van een game die eindelijk de belofte van online-werelden zou inlossen. We stelden vraagtekens bij alles wat daarvoor vanzelfsprekend was en we hielden het nooit bij ‘goed genoeg’. We zijn nu eindelijk klaar om Guild Wars 2 te introduceren bij gamers die op zoek zijn naar de volgende evolutie op het gebied van online gamen.

Dit heeft Guild Wars 2 te bieden:

  • Dynamische evenementen:
    Guild Wars 2 is een levende, ademende wereld waar de gebeurtenissen op een natuurlijke manier verlopen als reactie op de acties van de spelers. Dit systeem stimuleert samenwerking tussen spelers – iedereen die meedoet wordt beloond en spelers gaan van nature samenwerken in plaats van strijden.
  • Persoonlijke verhalen:
    Je sterk aangepaste persoonlijke verhaal begint op het moment dat je je personage samenstelt en ontwikkelt zich vervolgens met elk besluit dat je neemt.
  • Op actie gericht vechtsysteem: 
    Guild Wars 2 is in de kern een actiegame. De strijd om te overleven draait om timing, vaardigheid en beweging. Goedgetimede ontwijkingmanoeuvres of combinatieaanvallen horen bij elk gevecht. Voor Guild Wars 2 is nagedacht over het ouderwetse systeem van klassenbeperkingen dat in andere games wordt gebruikt en besloten om spelers de middelen en de vaardigheden te geven die nodig zijn om te spelen met vrienden, ongeacht hun klasse.
  • Speler tegen speler en wereld tegen wereld: 
    De competitieve multiplayer in Guild Wars 2 bestaat uit twee geweldige speltypen: PvP (speler tegen speler) is bedoeld voor de intense strijd met kleine eenheden en richt zich op vaardigheid en strategie, niet op de uitrusting. WvW (wereld tegen wereld) plaatst volledige servers met spelers tegen elkaar in een oorlog van twee weken op een reeks gigantische maps.

Mike O’Brien voegt verder nog toe:

Guild Wars 2 wordt gereleased in een tijd waarin spelers op zoek zijn naar iets anders in een MMO: een game die ze een innovatieve en unieke ervaring biedt zonder maandelijks abonnement. Guild Wars 2 is die game en we zijn ervan overtuigd dat deze titel de manier waarop mensen denken over online RPG’s gaat veranderen.

No more articles
Meer in Nieuws, PC
Volgende week tweede PES 2013 demo

Sluiten