We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Ontwikkelaars steken het overgrote deel van hun tijd in het ontwikkelen van een game, maar eens de game uit is, is het werk nog niet gedaan.

Een ontwikkelaar heeft een bepaalde periode zijn hart en ziel in een game gestoken en wanneer die uitkomt denk je dat het nu wel afgelopen is voor die mensen. Naast het uitbrengen van updates of bugfixes, valt er dus op het eerste zicht eigenlijk niet veel meer te doen.

Niets is minder waar: dankzij de tonnen informatie die door de gamers wordt aangeleverd tijdens het gamen, krijgen de makers een beter zicht op wat aanslaat en wat niet in een game. Deze resultaten worden dan weer gebruikt om de game (of een volgende) te verbeteren.

Square Enix heeft een aantal cijfers van 5 dagen Tomb Raider spelen vrijgegeven:

  • hoeveel herten en krabben er geslacht werden: 5.294.879 en 1.417.750
  • hoeveel keer Lara bijna dood was: 13.742.891
  • hoe vaak ze een vijandelijke aanval heeft ontweken: 11.067.764
  • hoeveel vijanden er met pijlen werden gedood (en met welk type pijlen): 147.675.058 waarvan meer dan 20 miljoen met een vuurpijl
  • hoeveel pijlen er van dode vijanden werd gerecupereerd: 356.988.302

De cijfers alleen al zijn duizelingwekkend, maar de wetenschap dat alles wat je in-game doet, ook effectief wordt bijgehouden ter analyse is ook wel spectaculair.

 

  • Jef

    Allemaal leuk bekijken hoeveel herten er geslacht zijn, maar wie zegt dat er ook niet meer gevoelige informatie doorgespeeld wordt?

No more articles
Meer in Nieuws
Far Cry voor een prijsje

Sluiten