We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

De horrorgame Limbo is een indie-game die heel veel succes vertoond heeft. Deze kwam eerder op XBLA, daarna op Steam en de PS Store. Maar liefst een jaar om precies te zijn, nu weten we ook waarom.

Het is zo dat Sony het jammer genoeg niet netjes gespeeld heeft. Sony ging namelijk niet meteen akkoord met de deal en was wat hebberig. Sony wilde namelijk niet enkel de game publishen, maar ook de rechten van de IP overkopen. Dit verklaart Pete Smith, producer van Sony Computer Entertainment. Dus koos Playdead er maar voor om eerst naar Microsoft te trekken om daar een overeenkomst te bekomen.

Pete Smith doet voor ons even de pro’s en contra’s van het in bezit hebben van de rechten even uit de doeken: [blockquote]Er zijn duidelijke voordelen betrokken bij het houden van de rechten als ontwikkelaar, maar ook bij het verkopen. Wanneer je rechten verkoopt heb je meer kans dat de deal doorgaat. Onthoud dat 100% van niets, niets is. Een uitgever zal zeker meer besteden aan marketing en merchandise als deze uitgever de rechten van de game heeft. Soms willen we enkel bescherming, zodat ontwikkelaars geen game maken, het afwerken om daarna naar onze concurrenten te stappen.[/blockquote]

No more articles
Meer in Nieuws, PC, PS3, Xbox 360, Xbox Live
GameSnackBE-Steam-Logo-Featured-01
Steam komt naar Linux

Sluiten