We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Bijna 24 jaar na de val van het Ijzeren Gordijn in Berlijn, en meteen zowat het einde van de Koude Oorlog tussen Rusland en het Westen, komt er eind augustus een unieke game uit over één van de grootste politieke spanningen die er in onze geschiedenis heersten: The Bureau: XCOM Declassified. En niet alleen de Russen en de Amerikanen spelen hierin de hoofdrol, maar ook buitenaardse wezens… ergens in de jaren zestig.

De Koude Oorlog tussen Rusland en de Verenigde Staten. Wie las er nog geen boek over of keek al eens naar een film waarin Russische kruisraketten dreigden Washington of zelfs Brussel van de kaart te vegen? 2K Marin, maker van BioShock en Borderlands, kwam nu op het idee om de Koude Oorlog op haar eigen manier over te doen in haar nieuwste game: The Bureau: XCOM Declassified. Het spel komt op 23 augustus uit op pc, Xbox 360 en PS3 en belooft een smeltkroes aan spanning en mysterie te worden. Wie de eerste gameplay-trailer bekijkt, zal dit kunnen beamen.

In The Bureau: XCOM Declassified moet jij als leider met je controller een team soldaten leiden in tactische schietpartijen, waarbij je meteen het ontstaan van XCOM – een organisatie die buitenaardse dreigingen moet bestrijden – meemaakt. “Hoofdrolspeler in The Bureau XCCOM is FBI-agent William Carter”, legt Alyssa Finley, VP voor Product Ontwikkeling bij 2K Marin uit. “Het is 1962 en Carter wordt opgeroepen om zich in te zetten tegen het gevaar van buitenaf. Er is bewijs van buitenaards leven en de Amerikaanse overheid wil dit volledig onderdrukken. De Amerikanen willen niet zwak lijken tegenover de Sovjet-Unie en het idee dat een buitenaardse bedreiging Amerika in gevaar zou brengen, zou betekenen dat ze de strijd met het Oostblok niet aan kunnen. Alle reden dus dat men het buitenaards gevaar ultrageheim houdt. Dit is de reden dat XCOM in het leven wordt geroepen. Deze geheime organisatie strijdt in het geniep tegen de invasie van buitenaf. William moet erop uit om de aliens terug te dringen en allerlei duistere operaties tot een goed einde te brengen. Hiervoor heeft hij verschillende middelen die hij kan inzetten. Zo kun je in het hoofdkwartier van XCOM dingen onderzoeken in het ‘research lab’. Je kunt zelf agenten recruteren en er is een satellietscherm waarop je diverse dreigingen ziet. Dit laatste fungeert als een soort missiestructuur waarmee je zelf kiest welke operaties je aangaat. Er zijn verhalende missies, zijmissies en het is zelfs mogelijk agenten opdrachten voor jou laten uitvoeren. Zodra je een missie kiest om zelf te voltooien, trek je ten strijde met twee teamgenoten en dit is waar de actie in beeld komt.”

No more articles
Meer in Nieuws, PC, PS3, Xbox 360
Een oude PS2 klassieker voor je PS3: Manhunt

Sluiten