We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Met de PlayStation 4 in het vooruitzicht moet Naughty Dog binnenkort overschakelen naar de ontwikkeling van PlayStation 4 games. Dit willen ze doen met dezelfde engine.

Naughty Dog zei dat ze de engine die ze nu al op de PlayStation 3 gebruiken, voor games als Uncharted 3 en The Last of Us, willen blijven gebruiken voor de volgende generatie. Zo wil Naughty Dog vermijden dat ze problemen ondervinden bij het ontwikkelen van hun eerste PS4 games, zoals dat ook het geval was bij hun eerste PS3 games.

Voor de Uncharted reeks heeft Naughty Dog destijds een nieuwe engine ontwikkeld, terwijl ze een goede engine hadden voor hun voorgaande games. Dit vertelt Bruce Straley, directeur van The Last of Us:

We hadden een goede engine waarop Jak & Daxter draait op de PS2. We konden deze verder gebruikt hebben en aanpassingen gedaan hebben waar en wanneer dat nodig was. Door de keuze om een nieuwe engine te ontwikkelen hebben we heel wat problemen ondervonden.

Ze hebben naar eigen zeggen hun lesje wel geleerd:

Als we overgaan naar de ontwikelling voor de next-gen console, willen we dat doen met onze huidige engine door hem te porten. We zullen zeggen: “oké, we hebben een geweldig AI systeem, we hebben een goed rendering systeem.”

Aan zelfvertrouwen geen gebrek. Wel voegen ze er aan toe dat ze van plan zijn de engine te veranderen volgens de filosofie die ze eerder hadden willen gebruiken. “Waar en wanneer dat nodig is.” Maar zeg nu zelf, waarom iets veranderen als het werkt?

No more articles
Meer in Nieuws, PS3, PS4
Nieuwe concept art en screenshots van Remember Me

Sluiten