We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Pete Dodd, een insider in de gaming industrie, liet interessante informatie los op Twitter.  Hij tweette dat de Xbox One niet snel op 60fps of 1080p resolutie zal draaien, maar de tools zullen wel een vooruitgang krijgen.

In zijn Twitter berichten praatte Pete Dodd veel over de User Interface en de GPU van de Xbox One.

Het begon allemaal met de UI. Pete Dodd zei dat hij met vele developers had gepraat die tot één conclusie konden komen, namelijk dat een grote rotzooi was. Ze hadden voor de launch ook vele problemen, deze waren wel opgelost.

Vervolgens sprak hij over de GPU. Pete Dodd beweerde dat de Kinect veel te duur was waardoor ze een goedkope GPU hebben gebruikt. Dit liet hij duidelijk weten in zijn bericht : “(…)Worst decision they made making the box. Kinect is expensive so they went with a cheap gpu.”  Toch verzekerde hij dat de tools een vooruitgang zullen krijgen, maar daar was hij heel kort in: “(…)As for 1080p/60fps – not anytime soon but tools will improve.”

Pete Dodd verklaarde ook dat niet het aantal RAM in de Xbox One het verschil zou maken, maar net de snelheid. “The problem isn’t the amount, it’s the speed. Plenty of room to store 1080p textures, just not enough speed or power to output it.”

Hevige taal van Pete Dodd als je het ons vraagt. Vinden jullie dat hij gelijk heeft? Had hij deze informatie beter binnen de vier muren gehouden?

  • http://gamesnack.be/ Jef

    Op de aangehaalde punten heeft Sony het natuurlijk wel beter voor elkaar gekregen: lagere prijs, sneller RAM, …

No more articles
Meer in Nieuws, Xbox One
Final Fantasy XIII: een retro recap

Sluiten