We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

U kent vast wel die grote reclame borden van Sony in de UEFA Champions League? Wel, die waren bijna verdwenen tot Sony zijn contract met de UEFA verlengt heeft.

Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) en de UEFA zijn het eens geworden over een verlenging van het sponsorcontract voor de UEFA Champions League. Het bedrijf maakte bekend dat het verbonden zal zijn aan het voetbaltoernooi tot en met 2015. Daarnaast is SCEE tot en met 2014 sponsor van de UEFA Super Cup.
Met deze nieuwe overeenkomst zet PlayStation een vijftien jaar durende samenwerking voort met het meest prestigieuze voetbaltoernooi voor clubteams.

PlayStation is samen met Heineken, UniCredit, Ford, MasterCard en Adidas een officiële partner voor de seizoenen 2012 tot en met 2015. David Taylor, topman van UEFA Events SA, zegt het volgende over de overeenkomst: [blockquote]We zijn verheugd dat we onze langdurige samenwerking met PlayStation voortzetten. PlayStation is een sterk merk dat al sinds 1997 is verbonden aan het belangrijkste UEFA-toernooi voor clubteams. Het sponsoren van de UEFA Champions League biedt merken een uniek podium om zich te ontwikkelen en hun doelgroep te bereiken.
[/blockquote]

Nick Caplin, hoofd communicatie van SCEE, vult aan: [blockquote]We zijn erg trots op onze samenwerking met de UEFA. De UEFA Champions League is zeer belangrijk voor PlayStation 3. Niet alleen blijven we dat platform ondersteunen, de samenwerking biedt ons ook de mogelijkheid om ons nieuwe PlayStation Vita-systeem te verbinden aan een belangrijk sportevenement. Topvoetbal is het platform bij uitstek om de PlayStation-doelgroep in Europa en andere werelddelen te bereiken. Met deze overeenkomst versterken we de samenwerking tussen het belangrijkste sportevenement en het grootste entertainmentmerk van Europa.[/blockquote]

Vanaf 2012 richt de Sony Group zich onder de vlag van het PlayStation-merk op het sponsoren van de UEFA Champions League. Sony Europe, dat valt onder de Sony-bedrijvengroep, stopt met de sponsoring om zich te concentreren op andere entertainmentactiviteiten voor de Sony Group.

No more articles
Meer in Nieuws
Nintendo
Nintendo organiseert 3D-fotowedstrijd

Sluiten