We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Games gaan vaak gekampt met onrealistisch haar, waardoor het personage soms wat blokkerig overkomt. Maar dat tijdperk is voorbij dankzij een nieuwe technologie van AMD!

Deze technologie heet TressFX Hair en behandelt in-game haren als fysieke kets die kunnen worden beïnvloed door de zwaartekracht, wind en karakter bewegingen. Er is zelfs collision detection voorzien, zodat haren niet door elkaar of doorheen andere fysieke objecten gaan beginnen flapperen, wat welbekend is bij de meeste games.

But why? Simply: realistic hair is one of the most complex and challenging materials to accurately reproduce in real-time. Convincingly recreating a head of lively hair involves drawing tens of thousands of tiny and individual semi-transparent strands, each of which casts complex shadows and requires anti-aliasing. Even more challengingly, these calculations must be updated dozens of times per second to synchronize with the motion of a character.

Een nieuwe technologie kan natuurlijk niet zonder een demonstratie en daarvoor heeft AMD beroep gedaan op onze lovely Lara Croft! Voor het eerst in de geschiedenis zien we Lara met een prachtige haardos zonder al dat geblok. Wij zijn alvast ferm onder de indruk van de TressFX Hair, zeker na het zien van Lara!

Het is niet duidelijk hoeveel stress deze nieuwe TressFX Hair technologie op de AMD grafische kaarten uitoefent, maar wel meldt de chipgigant dat hun Radeon 7000 serie goed genoeg is uitgerust om deze techniek zonder hinder toe te passen. And last but not least: de nieuwe Tomb Raider game zal de eerste zijn die deze technologie volledig zal ondersteunen!

No more articles
Meer in Nieuws, PC
Forza Horizon ontvangt een nieuwe uitbreiding

Sluiten