We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

The Walking Dead seizoen één mag dan wel voorbij zijn, maar dat kan nog een staartje krijgen in seizoen twee.

Volgens Telltale CEO en mede oprichter Dan Conners zou de studio namelijk aan een feature werken waardoor je acties, die je in seizoen één maakte, een rechtstreeks gevolg zouden hebben voor de verhaallijn die je in seizoen twee voorgeschoteld krijgt. “Seizoen twee verkeert momenteel in de ontwerpfase, maar we bekijken zeker de mogelijkheden om dit concept verder uit te werken” zo klinkt het.

Daar de serie zwaar aanleunde bij keuzes gemaakt door de speler die vervolgens een invloed hadden op het verhaal, wordt het zeker een uitdaging om te zien hoe ze dit probleem gaan aanpakken. Conners meldde dat stripserie bedenker Robert Kirkman de studio veel vrijheid liet bij het uitwerken van het verhaal. Dat zal overigens nodig zijn indien ze willen anticiperen op alle mogelijke situaties die moeten gegenereerd worden door speler specifieke acties.

Origineel en ambitieus klinkt het alvast en mochten ze erin slagen zou dat een nieuwe mijlpaal kunnen betekenen dat in toekomstige games vaker terug te vinden is. Denk daarbij maar aan het keuzemenu, bekend uit games van Bioware, waarmee je als speler op verschillende manieren kan reageren in dialogen.

The-Walking-Dead-spotlight

No more articles
Meer in Nieuws, PC
CM Storm lanceert de Scout 2 Advanced case

Sluiten