We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Menig fan heeft deze next-generation RPG al van het begin van zijn aankondiging in het vizier. We hadden een afspraak gemaakt om de presentatie van één van de developers te volgen en kregen een kunstwerk te zien…

Eerst een beetje achtergrond informatie. De game draait rond een Witcher genaamd Geralt, een Witcher is iemand die van jongs af aan getraind is om op monsters te jagen. Door al op jonge leeftijd magische drankjes genuttigd te mogen hebben bezit onzen Geralt ook over bovennatuurlijke krachten. Hij gebruikt zijn skills dus om monsters op te jagen en te vernietigen, maar hij doet dit echter niets voor niets, al wie de juiste hoeveelheid goud bijeen kan krijgen mag op zijn diensten rekenen.

Toen de game werd gespeeld werd al snel duidelijk wat deze wonderbaarlijke mooie game te bieden heeft. Je hebt een antwoordkeuze systeem en handelingen die je uitvoert kunnen grote gevolgen hebben voor het verdere verloop van de game. De spelwereld is immens en zit boordevol nieuwe toevoegingen. Als we het woord van de developer mogen geloven heeft de game over de honderd uur aan “emotionally charged” gameplay en een community waar de burgers een eigen leven leiden.

Het economische aspect vonden we tof, vis kon je bijvoorbeeld goedkoop kopen aan havensteden en voor winst doorverkopen in woestijngebieden. Alles wat je in de game ziet kan je onderzoeken, er zijn geen artificiële grenzen. Wat ook interessant om te weten is, is dat je bij sommige vijanden beter bij dag of nacht de confrontatie kan vermijden, bijvoorbeeld een weerwolf is ‘s nachts moeilijker te bestrijden dan overdag. Vaak moet je ook keuzes gaan maken en is dit meestal niet goed vs slecht, maar eerder slecht of minder slecht.

Wij zijn alvast overtuigd van deze geweldige RPG. Niets is wat het lijkt…

No more articles
Meer in Nieuws, PC, Previews, PS4, Xbox One
Batman: Arkham Origins Preview

Sluiten