We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Call of Duty in een mecha jasje met EA als uitgever, en dan hebben we het niet over Battlefield 2142. De game die ons heeft doen omverblazen brengt een nieuwe serie naar de EA franchises, en gaat als Titanfall doorheen het leven.

Hoewel de game nog volop in ontwikkeling is door de mannen van Respawn Entertainment, waarvan de oprichters ex-Call of Duty topmannen zijn, is de game toch al diep in de prijzen gevallen. Zo heeft Titanfall al maar liefst 60 awards gewonnen, waaronder drie Game Critics Awards. Niet zo vreemd als je bedenkt dat de gameplay van deze aankomende topper deels aanvoelt als een Call of Duty game. Natuurlijk geen identieke kopie van de zonet genoemde topshooter in een futuristisch jasje, maar wel een geheel eigen game die verschillende nieuwigheden binnen het shootergenre brengt.

Zo brengt Titanfall een nieuwe gamemodus met zich mee: Untricity. Dit is een Death Match-achtige modus, waar het ene team het tegen het andere opneemt. Klinkt op zich totaal niet baanbrekend, maar Titanfall gaat nét dat ene stapje verder. Daar waar Death Match stopt na het verlopen van de tijd of een team zijn punten verloren heeft, moeten de verliezers in Titanfall zich terugtrekken naar een aangegeven rendez-vous point terwijl zij worden opgejaagd door de winnaars van de ronde. Niets spectaculair, maar brengt de modus wel naar een iets hoger niveau.

GameSnackBE-Titanfall-Screenshots-01

Ga head on tegen een Titan!

Wall run everywhere!

Nog een zéér leuke toevoeging is de implementatie van de Jumpjet technologie. Dit is een soort jetpack waarmee je onbereikbare plaatsen kunt bereiken door te double jumpen en te wallrunnen. Hierdoor kun je ook grote afstanden in korte tijd overbruggen door simpelweg even over de muren naar het plafond te lopen en zo een shortcut te nemen. De omgevingen zijn speciaal afgesteld voor dit mechanisme, dus je kunt praktisch overal beginnen wallrunnen. De Jumpjet is geweldig goed uitgewerkt en voelt zeer natuurlijk aan. Echt een optimale meerwaarde voor deze futuristische game!

Het eerste woord dat in de gametitel opvalt is zonder twijfel ‘Titan’. Maar wat bedoelen ze met titanen? Goden misschien? Nee, we gaan geen God of War-achtige toer op, maar slaan wel de mecha route in. In Titanfall krijg je de mogelijkheid om jouw eigen Titan mech te besturen en jouw vijanden aan gort te knallen. Er bestaan drie soorten Titanen: de Main Battle Titan, Heavy Weapons Titan en de High Explosives Titan. De Main Battle Titan is de standaard klasse en beschikt over een assault rifle en een vortex blocker. De Heavy Weapons Titan beschikt over een 40mm cannon, terwijl de High Explosives Titan kan pronken met een krachtige rocket launcher.

Niet alleen de gameplay aspecten hebben ons doen bekoren tot deze futuristische shooter, maar ook het grafisch en audio aspect zijn ontzettend goed te noemen. Op grafisch gebied staat de game sterk in zijn schoenen, hoewel op sommige plaatsen hier en daar de textures wat cheap en zwak aanvoelen. Op audiovlak hebben we echter niets aan te merken: de wapengeluiden zijn realistisch, maar ook de geluiden van de Titans klinken effectief goed. Je krijgt spontaan goesting om zelf in zulke Titans te kruipen!

GameSnackBE-Titanfall-Screenshots-02

De omgevingen zijn allemaal geoptimaliseerd voor de nieuwe Jumpjet technologie. Wall run everywhere you can!

Voorlopige conclusie

Hoewel het nog te vroeg is om een oordeel te vellen, hebben we toch goede hoop op de definitieve versie van de game. De nieuwigheden die de game naar het shootergenre brengt, zoals de Jumpjet tech en het besturen van Titans, gecombineerd met de realistische grafische en audio aspecten doen ons alvast smaken naar meer!

No more articles
Meer in Nieuws, PC, Previews, Xbox 360, Xbox One
Wolfenstein: The New Order Preview

Sluiten