We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

De topman van Ubisoft Montreal, de grootste Ubisoft-studio ter wereld, is er steevast van overtuigd dat de nieuwe PlayStation 4 voor grote veranderingen zal zorgen. “Niet alleen voor de maker van de PS4, Sony, maar voor de hele game-industrie,” zegt Yannis Mallat.

Terwijl andere game-producenten hun uiterste best doen om het next-gen probleem te omzeilen, omarmde Ubisoft de op handen zijnde overgang met ongegeneerde praal. “Ubisoft is meestal de snelste van alle uitgevers om grote investeringen te doen in nieuwe game technologie, of het nu om een motion controller of een 3D-camera gaat,” steekt Yannis Mallat van Ubisoft Montreal van wal.

Nog voor er sprake was van de nieuwe PlayStation 4 en de nieuwe Xbox, concentreerde Ubisoft zich al op de ontwikkeling van next-gen games voor high-end PC’s. Met Watch Dogs zal Ubisoft bewijzen dat we een game als GTA V dit jaar gerust kunnen beconcurreren omwille van onze vernieuwde next-gen technologie. Hoe creatiever je als game-producent kunt zijn, hoe groter je kans op succes. Vaak zijn we zelf verbaasd over onze creaties en wordt er vaak in onze studio’s opgemerkt, “oh mijn god, we zijn eindelijk in staat zijn om dit en dat te doen?” Het geeft ons extra impulsen om gewoon nieuwe dingen te proberen. Dit is echt wat we vandaag zien in onze Ubisoft-studio in Montreal.

Zal de overgang van PC-technologie naar PS4 een makkelijke overstap zijn voor Ubisoft?

Mallat:

Voor onze medewerkers was het inderdaad een radicale verandering. Bijscholen en zelfs nieuwe talen leren horen daarbij.

Deze anekdote: “voor de productie van Prince of Persia: Sands of Time konden we op een zeer goede programmeur rekenen, we haalden hem van het Assassin’s Creed kernteam. Op een dag kwam ik op zijn bureau. Voor hem lag een zwart boek geschreven in het Japans en ik was enorm benieuwd wat de inhoud van dat boek was. Het ging om documentatieondersteuning voor de PS2-codering. “Dat heeft er mij ook toe aangezet om Japans te leren,” zei die programmeur. Voor zulke medewerkers toon ik ontzettend veel bewondering. Onze Ubisoft-studio in Montreal telt meer dan 2000 werknemers. Mensen die leven voor hun vak, dat is ook de bron van ons succes. We hebben trouwens ook nog andere Ubisoft-studio’s. We hebben Reflections in Newcastle, een studio in Boekarest en onze studio in Parijs. Sofia komt daar wellicht ook bij. Ubisoft blijft dus niet bij de pakken zitten.”

No more articles
Meer in Nieuws
Energy Hook haalt doel op Kickstarter

Sluiten