We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Het Microsoft Xbox Privacy Statement heeft een update gekregen. Er is onder meer in terug te lezen hoe Kinect data verzamelt bij de Xbox One. Ook benadrukt de techgigant nogmaals dat er bij de voice chat van Xbox Live geen enkele privacy te verwachten valt.

Microsoft geeft in de update aan dat er met Kinect door middel van gezichtsherkenning kan worden ingelogd. Daarvoor is wel eerst een profiel nodig, waarbij gegevens worden verzameld over hoe je eruit ziet (hiermee worden unieke gebruikers gecreëerd). Deze info zal alleen worden opgeslagen op de console, en zal verder privé blijven. De verzamelde gegevens kunnen ook weer makkelijk verwijderd worden via het Settings menu, of wanneer je je profiel verwijdert van de console.

Waar spelers een stuk voorzichtiger mee moeten zijn is wat ze communiceren tijdens de voice chat. Niet alleen monitort Microsoft de chat service op inhoud (waarbij gegevens worden opgeslagen), ook kunnen andere gebruikers tijdens multiplayer sessies de gesprekken opslaan en delen met anderen.

Microsoft waarschuwt gebruikers met het volgende: “should not expect any level of privacy concerning your use of the live communication features such as voice chat, video and communications in live-hosted gameplay sessions offered through the Services.”

Overigens is Skype de uitzondering op het communicatieverhaal: hierbij luistert Microsoft op geen enkele manier mee.

Geïnteresseerd over hoe Microsoft in het algemeen omgaat met privacy? Meer informatie vind je hier.

No more articles
Meer in Nieuws, Xbox Live
The legend of zelda: A Link Between Worlds
Twee werelden botsen in The legend of zelda: A Link Between Worlds

Sluiten