We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Oprichter Cevat Yerli legt uit waarom de nieuwe Crysis het succes van zijn voorgangers niet haalt.

Volgens Yerli is Crysis 3 zowel creatief, als verhaallijn en technologisch hun beste meesterwerk tot nu toe. De reden dat de game het minder goed doet is volgens hem te wijten aan een paar factoren. Als eerste haalt hij daarbij de vermoeidheid van gamers aan. Het komt erop neer dat de huidige generatie gamers niet meer zo snel onder de indruk is en zaken verwacht die volgens Yerli pas haalbaar zullen zijn als de nieuwe generatie consoles beschikbaar zijn. Gamers zouden hogere verwachtingen hebben dan de huidige consoles aankunnen. Die trend zou pas verbroken worden met de lancering van de next-gen consoles.

Naar onze bescheiden mening is de Crytek 3 Engine nochtans vrij indrukwekkend. Gamen is trouwens nog nooit zo goed geweest. Consoles halen meestal ook in hun laatste levensjaar de meest creatieve en technologische hoogstandjes uit de kast bij ontwikkelaars. Wat er nu mogelijk is op consoles is toch ook wel een grote sprong voorwaarts in vergelijking met pakweg vijf jaar geleden. Yerli haalt ook aan dat de eerste Crysis zoveel anders was dan wat er toen op de markt beschikbaar was. Bij Crysis 2 en het nieuwe deel zijn gamers niet zo snel meer onder de indruk volgens Yerli, omdat ze inmiddels aan het concept gewend zijn. Gameplay moet anderzijds ook wel vernieuwend zijn en de evolutie van grafische hoogstandjes volgen.

Wat is jouw mening over Crysis 3 in vergelijking met zijn voorgangers?

No more articles
Meer in Nieuws, PC, PS3, Xbox 360
Monster Hunter 3: Ultimate krijgt er nog een paar features bij

Sluiten