We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

“Voor de nieuwe Zelda willen we meer geëvolueerde controls gebruiken,” laat Miyamoto weten.

Miyamoto omschreef het probleem als volgt:

De vorige Zelda titels gebruikten de motion controls en daar konden sommige mensen niet goed mee overweg of beviel het hun gewoon niet en stopten ze vroegtijdig met spelen. Met de volgende release willen we een groter publiek aanspreken. De vraag die we ons overheen de jaren steeds stelden, was wat het belangrijkste element aan Zelda is om mensen er mee te doen spelen.

Dat de game zich nog in een onderzoeksfase bevindt zou ook wel te maken kunnen hebben met eerdere uitspraken door Zelda producer, Eiji Aonuma. Deze liet in interviews reeds weten dat hij zo tevreden was over de motion controls dat hij het als een stap terug zetten zou beschouwen indien ze terug overschakelen naar op knoppen gebaseerde controls. Het hoeft dus niet gezegd dat de nieuwe gamePad van de Wii U dus niet zijn voorkeur zou dragen.

Hoe ze daar een compromis voor zullen vinden wordt dus afwachten en valt misschien af te lezen aan de uiteindelijke release van het spel, maar van Japanners kunnen we dan misschien weer iets onverwachts te zien krijgen.

Zelda-Wii-U

No more articles
Meer in Nieuws, Wii U
Halo 4 DLC details bekend

Sluiten