We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

17 april was een dag die menig zombiefans niet ongemoeid liet. De Dead Island Riptide Launch Party ging toen namelijk door in Loon op Zand. GameSnack was voor jullie aanwezig en op het genieten van de activiteiten, zombiechicks en barbecue na werd er ook nog wat gewerkt en mochten we de game even testen. Hier volgen onze bevindingen:

Het verhaal gaat verder waar het vorige eindigde. Je komt op de boot in de problemen en je spoelt aan op een ander eiland, veel tijd om te recupereren krijg je echter niet, want je wordt al direct in het verhaal geworpen. In de review gaan we hier verder op in.

Van 0 beginnen of verdergaan?

Het eerste dat ons opviel aan de nieuwste van Deep Silver is dat Dead Island Riptide je toelaat om je karakter van Dead Island te importeren, zodat je letterlijk kan beginnen waar je bent gebleven met je behaalde vaardigheden en level. Dit brengt natuurlijk met zich mee dat er een hogere level cap zal zijn. Ook de grafische weergave is zichtbaar verbeterd.
Er is gewerkt aan de game physics, waardoor Riptide net een tikkeltje realistischer is geworden tegenover zijn voorganger.

GameSnackBE-Dead-Island-Riptide-Screenshot-07

Belgisch weer is nog niet zo slecht

Vergeleken met de tropische regenvlagen waar je mee te kampen krijgt, valt ons Belgische weertje nog best mee. Een bijkomend gevaar dat dit met zich meebrengt is dat in de ondergelopen straten een nieuwe zombie huist, genaamd “Drowner”. Deze smeerlapjes liggen face-down tussen de verdronken slachtoffers, maar springen in actie wanneer je voorbij zwemt, creepy…

Toerisme in een slop?

Het nieuwe eiland lijkt bijlange niet op het oude, dit eiland heeft een mediteraanse sfeer en is bergachtig, wat zoveel wil zeggen als: veel gebouwen met veel hoogteverschillen en platformen. Deze hoogteverschillen hebben een strategisch voordeel voor de gene die hogerop staat, een voorbeeld hiervan is dat je de vijand kan bespringen en een gore headsplat kan uitvoeren. De interface van de game is wel vertrouwd gebleven dus de doorgewinterde Dead Island gamer kan zonder problemen verder.

GameSnackBE-Dead-Island-Riptide-Screenshot-01

Zombie Flambé anyone?

Het gamma aan wapens is serieus uitgebreid, je hebt natuurlijk de vertrouwde stokken, messen en koevoeten, maar ze hebben er wat leuke extra’s zoals harpoenen, seinpistolen en een nagelpistool ingestoken. Met de harpoen doorspies je de zombies, maar wat vooral cool is is het feit dat je ze kan recupereren. Het seinpistool zet een zombie meteen in lichterlaaien, wat zowel positief als negatief kan uitdraaien, want laten we eerlijk zijn, brandende zombies zijn nu niet speciaal iets dat gezellig in de oren klinkt. Het nagelpistool is naar onze mening een geweldige extra, je kan Bob de Bouwer-gewijs zombies met nagels beschieten!

GamesnackBE-Dead-Island-Riptide-Screenshot-15

Lock in principe

Nieuw in deze game is het Lock in principe: je bouwt een basiskamp op en je legt rondom het complex een aantal mijnen of vallen waarmee je je kamp veilig stelt en zombies op afstand houdt.

No more articles
Meer in PC, Previews, PS3, Xbox 360
Bethesda kondigt The Evil Within aan!

Sluiten