Ben je het spelen van AAA titels beu en wil je eens een wat rustigere game spelen? Misschien hebben wij de perfecte game voor jou! Lees in deze review alles wat wij te vertellen hebben over NightSky!

Let’s roll!

NightSky is een 2D platform game waarin je de rol speelt van een klein balletje. Het leven van een balletje is niet bepaald heel erg interessant, dus kun je niet anders gaan doen dan, inderdaad, rollen… Net als in andere 2D platformers is het de bedoeling dat je je van links naar rechts begeeft, of vice versa, om zo het level te voltooien. In NightSky is dit echter niet zo vanzelfsprekend als je zou denken, want als bal kun je zoals eerder gezegd enkel rollen. Zelfs springen zit er niet in, voor de Bounce Tales spelers onder ons. Zodoende moet je aan de hand van speciale krachten die onze goede vriend, de bal, bezit, enkele obstakels te slim af zijn.

GamesnackBE-NightSky-Screenshot-01

Enkel met behendigheid kan je het level voltooien

Om te beginnen heb je snelheid, die je met de toets ‘S’ op jouw keyboard activeert. Hiermee kun je met een aanzienlijke snelheid bijvoorbeeld via een ramp op een hoger gelegen platform terecht komen. Maar als je te snel gaat, kun je gebruik maken van de toets ‘A’, deze dient als rem. Deze krachten zorgen ervoor dat elk level heel verschillend en de game voldoende afwisselend is. In sommige levels dient de ‘S’ zelfs voor iets anders, namelijk het manipuleren  van de zwaartekracht. Soms is het nodig dat je de dingen van een ander perspectief bekijkt en hoe kun je dat anders doen dan rollen op het plafond van het level?

BounceSky?

In HighSky werden 11 verschillende levels verpakt, wat misschien veel mag lijken, maar niets is minder waar. Op de normale moeilijkheidsgraad is het spelletje zodanig gemakkelijk dat je er doorheen vliegt en na een dikke 2 uur al de credits ziet voorbij lopen. Niet bepaald leuk voor een prijs van 10 euro. Echter door de tweede moeilijkheidsgraad word je aangemoedigd om het hele traject nog eens te voltooien, maar dan heb je het toch zowat gezien.

GamesnackBE-NightSky-Screenshot-02

Dergelijke situaties vergen het gebruik van de rem

Deze 11 korte levels zijn niet zomaar kleurrijke levels zoals die van Mario, Bounce Tales of Rayman, maar spelen zich af in een donkere nachtelijke setting met een relaxerende soundtrack. Overal zijn monstertjes, ogen en we weten niet wat nog allemaal te zien, maar deze hebben geen invloed op het verloop en zijn enkel deel van het decor.

Hoewel je er niet lang over zal doen aleer de game zijn credits laat zien, is het spel toch de moeite waard. De unieke grafische stijl en leuke muziek maakt dat NightSky een game is om even bij uit te rusten, het geheel geeft een relaxerend gevoel. Maar of dat voor jou 10 euro waard is, blijft maar de vraag…

• Jef

Ziet er inderdaad creatief uit.
    Of ik er 10 euro voor zou geven, nee.