We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Tijdens het persevent van Sniper: Ghost Warrior 2 maakten we kennis met de hoofdproducent, Michael Sroczynski. Deze toffe kerel kwam ons wat meer informatie verschaffen over City Interactive’s nieuwste game die op 21 augustus in de winkerekken zal liggen. Hij is al een tijdje bezig met het geven van persevenementen. Tot de E3 zal je hem nog bezig kunnen zien op allerlei events in Italië en Frankrijk. Wij hadden het voordeel dat we hem nu al even konden strikken voor een kort interview.

GameSnackBE-Sniper-Ghost-Warrior-2-Screenshot-08

Ghost Warrior 2 zal heel wat nieuwigheden bevatten. De belangrijkste is natuurlijk de CryEngine 3, die het spel er heel mooi doet uitzien. Het water ziet er prachtig uit, het riet, waardoor we moesten kruipen, buigde lekker mee, de omgeving en de vijanden waren echt mooi uitgewerkt, enz. Ze hebben ook veel zitten sleutelen aan de AI, die in de eerste Sniper: Ghost Warrior toch voor heel wat frustratie zorgde in verschillende levels. Dit was toch wel de grootste reden waarom de mensen de eerste Sniper niet zo goed vonden. Je kon namelijk in een struikje gaan liggen en telkens weer gespot worden, wat het completen van sommige levels, voor sommige gamers, echt onmogelijk maakte.

Deze nieuwe titel zal ook heel wat nieuwe omgevingen gaan bevatten, waarin je jezelf als een echte sniper lekker kan uitleven. In de eerste Sniper: Ghost Warrior kon je alleen maar in de jungle spelen. Nu zul je ook in heel wat andere omgevingen terechtkomen, zoals Sarajevo, de bergen van Tibet en ook enkele levels in de jungle, die er dankzij de nieuwe engine veel beter uitziet. Daarbuiten zal je in al deze omgevingen ook gebruik kunnen maken van heel wat gadgets. Je krijgt hierbij Thermal Vision, Night Vision, binoculars en claymore mines.

GameSnackBE-Sniper-Ghost-Warrior-2-Screenshot-07

Het feit dat je in deze game ook stealth kills kunt doen met je knife is een pluspunt en naar verluidt zou je ook bepaalde ledematen van je vijanden kunnen verwijderen met welgeplaatste schoten op die ledematen. Dit hebben we wel nog niet kunnen testen wanneer we met het spel aan de slag konden, omdat ze deze addition nog in de officiële versie moesten steken. In het Sarajevo-level die de heer Sronczynski speelde tijdens zijn voorstelling van de game kon je dit wel doen, maar dat bleek voor hem ook niet zo simpel te zijn. Hij speelde dit level wel op het moeilijkste niveau en dat maakt het schieten toch allemaal net iets moeilijker.

GameSnackBE-Sniper-Ghost-Warrior-2-Screenshot-06

De Run and Gun-sectie hebben ze in deze titel ook niet meer geïmplementeerd, omdat de focus op het snipen moet liggen. Je zal dus niet langer met een Assault Rifle doorheen het spel kunnen lopen en vijanden kunnen afknallen. Ze willen hiermee duidelijk maken dat ze niet zoals Call Of Duty willen zijn. Ze willen de gamers een unieke game-ervaring bieden waarbij de sniper centraal staat. Dat is ook hetgeen waar de community om vroeg, een echte sniping-game.
Een andere leuke implementatie is dat je in deze titel met voertuigen zal kunnen rijden. Zo zal je bijvoorbeeld in een level een boot kunnen besturen wanneer een vijandige helikopter je op de hielen zit.

GameSnackBE-Sniper-Ghost-Warrior-2-Screenshot-05

Het spel zal zeker niet zo makkelijk zijn, vertelde de hoofproducent ons. Hij had dan wel het level van Sarajevo 200 à 250 keer gespeeld, maar toch bleef het ook voor hem nog moeilijk. Voor de gamers die het spel kopen zal het dus ook niet van een leien dakje lopen, maar dat is helemaal niet zo erg. De meeste gamers houden wel van wat uitdaging en dat biedt deze game je wel. Het moeilijkheidsniveau zal je ook een andere game-ervaring geven. Zo zal je bijvoorbeeld op easy een red-dot marker krijgen die je wat zal helpen om je schoten beter te richten, terwijl de spelers die voor de hard-difficulty kiezen hun schoten zelf kunnen berekenen aan de hand van de afstand en de wind.

De focus ligt in deze game echt op de singleplayer, maar indien je het beu bent om NPC’s een kogel door het hoofd te schieten, kan je dit ook doen bij je online tegenstanders en je sniping skills nog wat verbeteren. Hierover is echter nog niet echt veel bekend, enkel het feit dat camping geen optie zal zijn omwille van het feit dat je na een schot op de map weergegeven wordt.
Ook zien we wel mogelijkheden in een co-op mode in het spel, aangezien je reeds een teammaat in de singleplayer hebt, namelijk ‘de spotter’. Dit blijven natuurlijk assumpties.

Conclusie

Al bij al lijkt Sniper: Ghost Warrior 2 ons een interessante game voor liefhebbers van het sniper genre. Alles waar de sniper bekend om staat, zoals Stealth en Long Distance shots, dragen bij tot een intensere sniper-beleving. Het snipergevoel blijft bovendien intact met een verbeterde AI en meer diversiteit. We kijken alvast uit naar het eindresultaat!

No more articles
Meer in PC, Previews, PS3, Xbox 360
GameSnackBE-Assassins-Creed-Featured-01
Wraak op ontevreden schrijver met Assassin’s Creed

Sluiten