We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Grand Theft Auto V is een game die records brak en enorm veel details kent. Zo kan je benzine aansteken aan de hand van jouw uitlaat en kan je achterna gezeten worden door wilde beesten. Maar toch heeft Rockstar hier en daar een steekje laten vallen bij details die wat meer voor de hand liggen dan bovengenoemde. Lees hieronder enkele zaken waarvan wij vinden dat deze niet hadden mogen ontbreken.

Autogordels

Sommige gamers schreeuwen er al om sinds GTA IV: autogordels. De autogordel is een uitvinding waar Ford 57 jaar geleden mee opdook. Wij vragen ons dan af waarom er anno 2007 (GTA IV) en 6 jaar later nog steeds geen gordels te vinden zijn in de meest luxueuze wagens. Hoewel het in GTA IV vrijwel constant gebeurde aan een hoge snelheid, komt het minder vaak voor dat we door onze voorruit gekogeld worden. Toch vinden wij dat dit een punt is waar Rockstar aan gedacht mocht hebben, vooral sinds je automatisch een helm opzet als je op een motor zit.

Nuttige motorhelm

We zullen het maar zonder gordels moeten stellen, maar een volgend puntje zijn motorhelmen. Deze zet je automatisch op als je op een motor kruipt, maar heeft totaal geen nut, behalve dat je er dan stoer uitziet. Na meermaals testen bleek dat bij het crashen de helm niet veel hielp en je toch veel health verloor.

GameSnackBE-Grand-Theft-Auto-V-Screenshot-08

Snelheidsmeter

De focus ligt deze keer nog meer op rijden en dit hebben ze nu zo realistisch als mogelijk in elkaar gestoken. Wat we wel missen, is een snelheidsmeter. Je zal het wel kennen; je rijdt aan een enorme snelheid door de straten van Los Santos, maar je kan niet zien hoe snel precies. Een spijtig gebrek, aangezien er ook enkele races in de straten zijn.

Deze snelheidsmeter zou dan ook nog eens metrisch mogen zijn, want dat is nog zo’n hekelpuntje in GTA V: de mijl. Hoewel we in ons achterhoofd houden dat één mijl zo’n 1,6 km is, blijft het toch moeilijk om de precieze afstand in te schatten van punt A tot B.

GTA IV schademodel

Hoewel de auto’s in GTA V er geweldig uitzien, zien ze er na een botsing minder leuk uit. In GTA IV had je realistische blutsen en builen, maar tegenwoordig is elke auto gepantserd en moet je al serieus crashen voor de carrosserie beweegt. Op vlak van schademodel leunen we weer wat dichter bij GTA games voor het GTA IV era.

Customizable Heists

Zoals we in onze review vermeldden, kan je naast de ingame heists geen andere meer vinden. Het zou leuk geweest zijn als je in de singleplayer willekeurige winkels of banken kon overvallen met een crew. Niet iedereen is immers fan van online spelen.

GameSnackBE-Grand-Theft-Auto-V-Screenshot-15

Een werkend casino

Bij het switchen naar Trevor zie je hem wel eens iets raars uitwreten. Een van die dingen is buiten gegooid worden door de security van een casino. Naast de beurs zijn er niet veel manieren in GTA V om grof geld te verdienen en eens alle eigendommen gekocht zijn, is er niet veel meer te doen met jouw geld. Een oplossing voor dit ‘probleem’ kon een casino geweest zijn, met misschien enkele mogelijkheden om vals te spelen? Het blijft maar bij ideeën, maar ook dit hadden we maar al te graag in Los Santos teruggevonden.

Mis jij iets in Grand Theft Auto V, laat ons weten wat in een reactie en misschien vervoegt deze wel onze lijst!
No more articles
Meer in PS3, Specials, Xbox 360
Lightning maakt haar opwachting in FF XIV: A Realm Reborn

Sluiten