Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 is de vierde vechtgame in de Naruto Shippuden reeks en is gebaseerd op de Naruto manga van Masashi Kishimoto. Ultimate Ninja Storm 3 is geproduceerd door CyberConnect2 en uitgegeven door Namco Bandai. We moeten wel even vermelden dat als je nog nooit van Naruto hebt gehoord of niet bekend bent met deze vurige jonge kerel, ga je in de loop van de game moeilijk kunnen volgen. GameSnack test deze titel voor je uit in de Ultimate Adventure Mode.

Het avontuur gaat verder

Ultimate Ninja Storm 3 is rechtstreeks overgenomen van de serie. Het verhaal start waar het tweede spel eindigt. Naruto heeft Leaf Village gered van Pain, maar de beste vriend van Naruto, namelijk Sasuke,  is overgelopen naar het duister en er komt een groter gevaar hun kant op. Dit leidt tot een samenkomst van de vertegenwoordigers van de vijf dorpen en uiteindelijk tot de vierde Great Ninja War.

Kage Bunshin no Jutsu!

De game gooit je meteen in de actie met een boss-battle. Nine-Tails, een reusachtige demonische vos met, je raadt het nooit, negen staarten valt het geboortedorpje van Naruto aan. Echter, Naruto is nog niet geboren en je volgt zijn vader in de plaats. Ingewikkeld? Wees maar zeker, deze game verandert evenveel van speelbaar character als een gemiddelde gamer van onderbroek.

GameSnackBE-Naruto-Ultimate-Ninja-Storm-3-Screenshot-01

Het eerste stevige gevecht dat de game introduceert.

Ultimate Ninja Storm 3 heeft een zeer diepgaand verhaal dat verder gaat op de andere games en serie, wat na een tijd wel op de zenuwen gaat werken aangezien je bijna de helft van de tijd cutscènes en tekstballonnetjes moet wegklikken. Het combat systeem van deze game is zeer uitgebreid. Je hebt over de 80 speelbare characters in deze game (niet in de story mode).

Het spel maakt gebruik van een chakra-systeem waar je je chakra-meter moet aanvullen om speciale aanvallen in de vorm van Awakenings, Ultimate Jutsu’s en combo’s te verkrijgen. Team Attacks zijn soms ook mogelijk wanneer je vecht in teamverband. Terwijl je vecht kan je de hulp inroepen van je strijdmakkers om je tegenstander het vuur aan de schenen te leggen.

GameSnackBE-Naruto-Ultimate-Ninja-Storm-3-Screenshot-02

Sasuke’s krachten zijn immens gegroeid.

Nieuw in deze game is de Ultimate Decision, waar spelers de mogelijkheid hebben om twee verschillende paden te kiezen: Hero of Legend. Het Hero pad is de normale manier om je doel te bereiken, terwijl het Legend pad een stuk meer vaardigheden vraagt en een hogere moeilijkheidsgraad heeft. Wanneer je één van deze paden kiest, resulteert dit tot een mooi aantal punten in de rubriek van het gekozen pad waarmee je dan hulpmiddelen voor gevechten kan kopen.

Authentieke manga stijl

De graphics van deze game zijn in authentieke manga stijl, waardoor je die echte manga feel krijgt. Wel een minpuntje dat we hierop aanmerken is dat tijdens de cutscènes de personages bijna altijd stil staan. Ook kan je nog wel wat pixelachtige randjes zien bij de character select.

Op audio vlak is deze game op dezelfde lijn met de serie. De authentieke Japanse muziek draagt bij aan de sfeer. Als je de game in het, in onze contreien standaard, Engels hebt staan, lopen de monden niet gelijk met de stemmen. Eenmaal je het spel in het originele Japans speelt, loopt alles synchroon.

GameSnackBE-Naruto-Ultimate-Ninja-Storm-3-Screenshot-03

Liefhebbers van de serie zullen nu wel glimlachen bij het zien van dit plaatje.

Voor elke Naruto fan is dit vierde deel in de serie een echte must have. Laad- en wachttijden tijdens de cutscènes en dialogen zijn net als bij zijn voorganger nog steeds erg lang. Ze werken daarom na een tijd op de zenuwen, maar dit wordt meteen vergeven na weer een onwaarschijnlijk leuke battle. Het combat-systeem van deze game is heel uitgebreid, waardoor geen enkel gevecht eentonig wordt. Grafisch is de game voor verbetering vatbaar, maar wordt door de vingers gekeken uit liefde voor de serie.

Meer in PS3, PS3 Reviews, Reviews, Xbox 360
Ook Battlefield 4 nu officieel aangekondigd!