UFC kent de laatste tijden heel wat succes. Elk jaar zien we de fanbase van deze indrukwekkende sport exponentieel toenemen. Om de trouwe fans gunstig te stellen, is het releasen van een game, misschien wel de next big thing. In deze review werpen we dan ook een blik op een aantal belangrijke elementen.

lower punch

lower punch

Adembenemend mooi

Bij het laden als bij het spelen van de game worden we als het ware op heel wat moois getrakteerd. Een leuke troef waarbij realisme centraal staat. Gamers krijgen de kans om alle visuele elementen uitgebreid onder de loep te nemen. De ontwikkelaars hebben werkelijk aan alles gedacht. Van grote, goed gevulde arena’s tot spectaculair en realistisch uitziende personages. Daar hoort dan ook de nodige dosis details bij. Hierbij denken we spontaan aan de door zweet gedrenkente atleten, bloedsporen, blauwe plekken en goed gevormde spieren. Heel wat visuele treats dus.

Bij de bespreking van visuele elementen mogen we de animaties niet uit het oog verliezen. Elke beweging en slag draagt bij tot de gameplay van dit toch goed uitgewerkt spel. Vloeiende bewegingen, realistische wurggrepen en harde slagen dragen bij tot het visuele geheel.

Moves, moves en nog eens moves

Dat UFC een combinatie sport is, moet we je wellicht niet vertellen. Je zou het kunnen vergelijken als een mix van taikwando, karate, worstelen, kickboxen en zoveel meer. Het is dan ook normaal dat het spel over een flinke dosis aan moves beschikt. Hierbij belanden we spijtig genoeg bij enkele hekelpunten van het spel. Als gamer is niets zo frustrerend als een spel te moeten spelen waarbij men als het ware overstelpt wordt door ingewikkelde moves. Het onthouden van de verschillende combinaties is niet alleen knap lastig, maar ook is het reageren op je tegenstander behoorlijk ingewikkeld.

De AI lijkt voor elke worstelgreep wel een uitweg te kennen. Daarom dat veel beginnende gamers zullen overgaan tot het knock-out slaan van tegenstanders. Waarbij me een deel van de gameplay overslaat en de hele spelbeleving afneemt.

punch

Gameplay niet zo spectaculair

Alhoewel de grafische kant er buitengewoon goed uitziet, blijft de gameplay in meerdere mate beperkt. Persoonlijk vinden we dat EA sports, meerdere games modes hadden kunnen introduceren. Ook de individuele campagnes hadden iets uitgebreider kunnen zijn. Het zou misschien beter zijn als ons hoofdpersonage, een aartsrivaal had. Een rivaal om wat gezonde onderlinge competitie te doen oplaaien. Hetgeen de algehele gameplay alleen maar ten goede komt.

russi

UFC speelt goed en ziet er fantastisch goed uit. Hoewel het spel van te veel moves is voorzien, blijft de gameplay over het algemeen goed. Toch vinden we dat de gameplay een beetje verfijnd mag worden. Anderzijdszet EA Sports met deze release wel een eerste stap naar toekomstig succes.  met deze release zet EA Sports zijn eerste stap naar toekomstige succes. Het spel is zeker een aanrader, voor iedere UFC-fan en beschikt over flink wat positieve punten.

Meer in PS4, PS4 Reviews, Reviews, Xbox One, Xbox One Reviews
Far Cry 4 Ultimate Kyrat Edition zit propvol collector’s items