We moeten het toegeven: Gamesnack is aan het uitzoeken hoe we een episode-game als deze Hitman moeten behandelen. We zijn er van overtuigd dat dit release-model geen aanleiding mag geven tot een full review telkens er een brokje content uitkomt. Maar anderzijds vormt elke aflevering wel een stukje van de grotere puzzel. Voor de volgende episodes pakken we het daarom wat anders aan. We geven een korte impressie van wat je mag verwachten, maar we plakken er geen score meer op. Later, wanneer we ons een weg geslopen hebben door de 7 episodes, vatten we alles nog eens netjes samen mét een eindscore. Maar niet langer getalmd, op naar Marokko!

Amur Akush

De derde episode heet “Marrakesh” en dat zou je al moeten duidelijk maken dat je deze keer naar Marokko mag reizen. Je hebt er 2 doelwitten uit te schakelen: Claus Hugo Strandberg en Reza Zaydan. De ene houdt zich op in de ambassade waar net bij de voordeur een kwade menigte zich aan het verzamelen is, klaar om in rellen uit te breken. De andere heeft zich in een oud schoolgebouw verschanst dat nu dienst doet als crisiscentrum voor de plaatselijke militaire macht.

Hitman-Episode-3-marrakesh-big-crowd

De onrustige menigte zorgt voor een aparte sfeer tijdens je missie, helemaal anders dan in Sapienza

Bring sunscreen

De vorige episode wist met Sapienza een prachtlocatie voor te schotelen. Marrakesh kan helaas niet over deze hoog gelegde lat springen. Het begin is nochtans veelbelovend.  Je start namelijk midden in een bazaar met zijn typische winkeltjes en ambachten. De menigte, die alleen maar aanzwelt en onrustiger wordt naarmate je je naar de ambassade begeeft, zorgt echter voor een benauwde sfeer tijdens je missie. Er staat hier iets te gebeuren en dat voel je. Maar al snel stopt de game je weer in binnenlocaties en zowel de school als de ambassade zijn eerder ongeïnspireerd. Gelukkig kan je wederom je doelwitten op uiteenlopende (soms zelfs grappige) manieren uitschakelen en dat maakt veel goed.

Hitman-Marrakesh-school

De spanning is haast tastbaar in deze locatie dankzij een onrustige menigte en een militaire macht die op scherp staat

Hop aboard

Met 3 verschenen episodes kunnen we alvast constateren dat de kwaliteit van de reeks hoog blijft. Dat belooft natuurlijk niks voor de toekomst, maar het geeft ons wel vertrouwen dat IO Interactive enkele mooie locaties en interessante scenario’s heeft bedacht alvorens aan deze afleveringen te beginnen. In dit derde luik krijgen we bovendien eindelijk de intrige in het verhaal die we al vanaf episode 1 aan het zoeken waren!  Wanneer ze immers doorkrijgen dat er een killer achter hen aanzit, zegt het ene maatpak immers tegen het andere: “Dig a trench director. And make it a deep one… because of none of you are safe anymore“.

Zit je al een tijdje naar die seasonpas te kijken, niet goed wetende wat gedaan? Dan is nu duidelijk een beter moment om in het Hitman-universum te stappen dan 3 maanden geleden. We hebben een duidelijker beeld over waar de game heen wil, het verhaal komt eindelijk op stoom, en met ondertussen een handvol locaties en een hoop te voltooien challenges, wordt dit langzaam maar zeker toch de verhoopte Hitman game.

Onze vorige reviews gemist? Check hier voor de proloog en episode 1 en hier voor episode 2!

Meer in Featured, PC Reviews, PS4, PS4 Reviews, Reviews, Xbox One, Xbox One Reviews
Skyrim