Jojo’s Bizarre Adventure betekent voor ontwikkelaar Cyberconnect2 een nieuwe fase. Gedaan met het duwen van een simpele knop om de meest geavanceerde bewegingen teweeg te brengen. Kortom, een nieuw begin voor een nieuwe game. Jojo Bizarre Adventure wordt wereldwijd met open armen ontvangen. Succes dat door de 80 miljoen exemplaren alleen maar bevestigd kan worden. Wat valt er niet aan te bevallen? Een goed verhaal met over de top actie en Hokuto No Ken (Fist of the NorthStar) invloeden, klinkt goed toch?

hamond

Een manga geïnspireerde game

Deze manga geïnspireerde game vertelt het verhaal van Dio Brando en Jonathan Joestar. In essentie wordt elke generatie van de Joestar familie met deze charismatische vampier geconfronteerd.
Jojo Bizarre adventure heeft meerdere leuke elementen. Zo kunnen gamer’s uit een brede scala aan personages kiezen. De meest diverse vechterbazen, waarvan ieder een eigen vechtstijl beheerst. Het meest bekende en meest opvallende techniek is ongetwijfeld de ‘Stand’ techniek waarbij levensenergie zich als een geest manifisteert.

Andere personage’s daarentegen maken eerder van ‘Hamon’ gebruik. Een techniek waarbij levensenergie aangewend wordt, om aanvallen te versterken. Dit alles in combinatie met extravagante kleding en ludieke animaties zorgen voor een unieke spelbeleving.

jojo

Bizar is bizar

Verder hebben de ontwikkelaars bij Cyberconnect werkelijk aan alles gedacht. De graphics zijn meer dan geslaagd en het verhaal wordt meer dan geslaagd op het grote scherm getoverd. De game lijkt als het ware recht uit de manga te komen. Maar we mogen het soms vreemd en tegelijk ludieke elementen niet uit het oog verliezen. Dat Jojo’s verhaal, wat bizarre is hoeven we je wellicht niet te vertellen. Alhoewel veel fans hier wel van pap lusten, moeten we toegeven dat de game niet altijd even makkelijk te volgen is. Spijtig, aangezien het anderen spelers , dan hardcore fans, van het spel vervreemd.

joj

Microtransacties: betalen voor een extra move?

Zoals eerder vermeldt beschikken personage’s over heel wat moves, maar het gebrek aan uitleg valt weliswaar te betreuren. Het voorzien van tutorials en handige tips, zouden de gameplay dramatisch bevorderen. Nu moeten gamers gevechten te vaak onderbreken, om een overzicht van alle moves te kunnen krijgen. Hetgeen niet altijd even leuk is en soms zelfs irritant is.

Ook betreuren we de integratie van Micro transacties. Betalen voor extra personages, moves en gameplay, shiet bij vele gamers in de verkeerde keelgat. Niet altijd een even goed zet als je het ons vraagt.

strange

Ondanks dit alles is Jojo’s Bizarre Adventure meer dan geslaagd. Een volwaardige fighter voorzien van boordevol actie en leuke omgevingen. Het spel weet met zijn veel personage’s en door zijn veel verschillende vechtstijlen indruk te maken. Een aanrader voor elke gamer, alhoewel niet iedereen het verhaal even glansrijk volgen kan. Jojo’s Bizarre Adventure wordt door ons toch wel als de anime game van het jaar aanschouwd. Andersgezegd, een echte aanrader voor iedereen.

Meer in PS3 Reviews, Reviews
Murdered: Soul Suspect Review