Superhelden zijn tegenwoordig niet meer uit ons dagelijks leven weg te denken. We worden als het ware overstelpt met personages waarvan de kledij iets te lang in de droogkast heeft gelegen. Het grote publiek lijkt daar wel pap van te lusten en waarom ook niet? Echte schoonheid zit vanbinnen, toch? Een vraag die toch blijft nazinderen bij de ontdekking dat Marvel Super Heroes voornamelijk uit blokken bestaat. Om een antwoord voor jullie te vinden, hebben wij in deze review een aantal aandachtspunten opgesomd.

Avengers unite!

De strijd tussen goed en kwaad is prominent aanwezig en dat geldt zeker voor het Marvel universum. Het steeds wederkerende conflict tussen mutanten, compacte bulldozers en iconische helden maken het verhaal compleet. Kortom, een universum met onbeperkte mogelijkheden en een scala aan superhelden. Dus als er sprake zou zijn van verveling, dan kunnen we jullie alvast het tegendeel bewijzen.

Bij Traveller’s Tales hebben de ontwikkelaars werkelijk alles in de strijd gegooid. Zo is er voor elk wat wils. De geeks onder ons kunnen van start gaan met het verzamelen van superhelden. Het zijn er in totaal meer dan 150, dus je bent echt wel even zoet. Elk hebben ze hun eigen charme en daardoor wordt LEGO Marvel Super Heroes meer dan wat lukraak verzamelen. Ook beschikt iedere held over een eigen vaardigheid.

Zo kan The Hulk, imposant als hij is, rake klappen uitdelen. Deze blok testosteron maakt vaak geen onderscheid tussen goed en kwaad. Wat hinderlijk is, aangezien hij anderen onnodig schade berokkent. Captain America is, in tegenstelling tot zijn groene vriend, elegant en voorzien van gracieuze bewegingen en een goed opgeblonken schild. Zo kan onze held tot actie overgaan door zijn schild naar Shield Slots te gooien. Alom, een echte leider in hart en nieren. Wat Spiderman betreft, laat ons gewoon zeggen dat hij nog steeds misdaad met zijn snappy comebacks en Spidey sense bestrijdt. Zo beschikt elk personage wel over een eigen troef.

GameSnackBE-Lego-Marvel-Super-Heroes-Screenshot-10

Samen puzzelen

Het viel op dat Marvel Super Heroes over goed in mekaar gestoken levels beschikt, wat tot puzzelen aanzet. Deze worden opgelost door dingen stuk te slaan om ze dan bijgevolg weer op te bouwen. De platform actie is voldoende afwisselend, want zo heeft men de keuze tussen enerzijds de main story, en anderzijds de side missions te volgen. Door New York vliegen, voelde nog nooit zo goed aan. De talrijke mini-games helpen bij het snuiven van de Amerikaanse cultuur.

Ook is het spel van een co-op optie voorzien. Om alles overzichtelijk te houden wordt een split-screen aangeboden en daar zijn ze bij Traveller’s Tales lelijk de mist ingegaan. Zo werken de dynamische split-screens enorm storend. Het scherm blijft voortdurend in split-screen, zelfs wanneer dat helemaal niet nodig is. Voor spelers die naast elkaar lopen, biedt het opdelen van het scherm geen enkel voordeel. Daarom hebben we besloten het gezellig samen puzzelen aan ons voorbij te laten gaan.

GameSnackBE-Lego-Marvel-Super-Heroes-Screenshot-08

Afwerking ontbreekt

Dat bij LEGO Marvel Super Heroes bugs talrijk aanwezig zijn, is best een kwalijk zaak. Het is irritant om een mini-game te moeten verlaten, omdat een fout jou ervan weerhoudt progressie te maken. Ook vinden we het maar niets dat personages het risico lopen om tijdens het uitvoeren van missies in muren te blijven steken. Hoewel het spel enorm entertaint, blijven we de eerder opgesomde onvolmaaktheden een hekelpunt vinden.

LEGO Marvel Super Heroes maakt de LEGO franchise compleet. Zo krijgen zowel leken als doorgewinterde fans waar voor hun geld. Gamers zullen door de moeilijkheidsgraad en graphics niet meteen omver geblazen worden, maar het staat wel garant voor uren spelplezier. Deze titel is, ongeacht een aantal bugs, zeker het proberen waard en verdient daardoor een eervolle vermelding.

Meer in PS3 Reviews, PS4 Reviews, Reviews, Xbox 360 Reviews, Xbox One Reviews
Epic Mickey 2: The Power of Two Review