Sensationeel ballenspel!

Peggle 2, de opvolger van Peggle (2007), is waarschijnlijk een van de meest verslavende Popcap games ooit. In deze game moet de speler balletjes (knikkers) afschieten en hierbij zoveel mogelijk vlakken en oranje en blauwe bolletjes (pegs) proberen weg te werken met behulp van een aantal power-ups. Onderaan loopt van links naar rechts en omgekeerd een ‘bucket’. Als deze je balletje opvangt heb je een free ball. Urenlang plezier verzekerd!

GameSnackBE-Peggle-2-Screenshot-01

Bounce Bounce

De bedoeling is dus balletjes af te schieten en te laten ‘stuiteren’ op de bolletjes en vlakken op het scherm. Om te beginnen heb je oranje pegs, die zijn het belangrijkst want als je deze allemaal onder handen genomen hebt, ga je door naar een volgend level. Blauwe pegs zijn er ook, deze hebben geen speciale meerwaarde en roze pegs om extra punten te scoren. Als laatste heb je groene pegs, als je deze weet aan te raken krijg je in de ronde waarin je bezig bent, of in je volgende ronde verschillende power-ups afhankelijk van welke cartoon-achtige personages je begeleiden doorheen het spel. Deze hebben superkrachten die de gameplay beïnvloeden. Er zijn vijf personages met elk twintig levels.

Ook nieuw in het concept is dat er bovenop de challenge modus enkele trials in verwerkt zitten, uitdagingen met als doel je skills te testen. Je kan zowel op de single player modus als in een multiplayer modus je vaardigheden uittesten. Ook zijn er heel wat nieuwe details in deze opvolger verwerkt, bijvoorbeeld dat je nu tijdens het spelen ook vlakken hebt die je dubbel moet raken vooraleer je deze verdwijnen.

GameSnackBE-Peggle-2-Screenshot-02

Kleurrijke fantasie

In deze game heerst een erg ontspannende sfeer en ze straalt een bepaalde gezelligheid uit. Het hele concept is cartoon-achtig en zeer kleurrijk. De graphics zijn een lust voor het oog en gedetailleerd. De muziek is klassiek en relaxerend, ook leuk om even te vermelden is het feit dat iedere keer je een ander personage hebt, en je wint de game, er telkens een ander muziekje wordt afgespeeld. Enkele voorbeelden zijn The Hall Of The Mountain King en Ride Of The Valkyries. Al deze elementen samen zorgen voor enige betovering tijdens het spelen.

GameSnackBE-Peggle-2-Screenshot-03

Extra content

Als DLC krijg je als eerst de gratis multiplayer mode ‘duel’. Ook zullen er toekomstgericht nog andere DLC’s te verkrijgen zijn. Een klein minpuntje misschien is dat de game geen online klassementen bevat. In de multiplayer modus moeten spelers enkel de zo hoogst mogelijke score trachten neer te zetten en dit in hetzelfde level.

Het verdict: Extreme Fever

Deze game is toegankelijk voor iedere gamer. Het zal je blijven boeien en fascineren. Niet alleen vandaag maar ook binnen x aantal jaren. Het is een luchtig concept maar toch is het afwisselend gamen en enorm verslavend! Zowel de gameplay, graphics, sfeer… alles is netjes afgewerkt en geeft je een jeugdig kleurrijk gevoel. Popcap Games creëert met deze game een waar juweeltje. Het blijft net als bij de eerste versie een uitdaging, maar dan in een volledig nieuw jasje. Een minpuntje is het feit dat de game geen online klassement bevat.

Meer in Reviews, Xbox 360 Reviews
1849 Gold Rush Sim
1849 Gold Rush Sim Review