We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Iedere week wordt in deze special een wat oudere of minder bekende game in de kijker geplaatst. Deze game wordt van wat informatie voorzien, als het ware een kleine review. Deze week halen we ons hartje op met: Fable: The Lost Chapters. Kreeg jouw favoriete game wat te weinig aandacht? Laat het weten in een reactie.

Net zoals vorige week kiezen we een game die intussen al enkele jaren oud is, dit is sinds vorige maand 7 jaar om precies te zijn.  Fable kon men dat jaar voordien al terugvinden in de rekken voor de Xbox, maar hier werd een ander einde aan geknoopt en zo kregen we The Lost Chapters voor de Xbox en onze computer.

Ontwikkelaar

Ontwikkelaar Lionhead Studios werd 15 jaar terug opgericht door developer Peter Molyeneux. Hij verwierf naam en stond ook bekend als de man die graag een hype creëerde rond zijn games. Dit werd hem niet in dank afgenomen en hij kreeg dan ook veel kritieken. Dit maakt natuurlijk niet dat Fable een slechte game was en dit hebben we mogen ervaren door nog eens drie opvolgers.

Verhaal & gameplay

In Fable: The Lost Chapters kruip je in de huid van een naamloos jongetje die voor zijn ogen zijn vader ziet sterven en zijn zus ziet verdwijnen door enkele bandieten die jouw dorpje aanvallen. Zo kom je in aanraking met Maze, een krachtige tovenaar die samen met jou weet te ontsnappen van de meedogenloze slechteriken. Zo kom je terecht bij The Hero’s Guild, waar je zult worden getraind door een krijger en onze tovenaar Maze. Zodoende zal je de mensen van Albion en de gilde moeten helpen.

GameSnackBE-Fable-The-Lost-Chapters-Screenshot-01

Fable is een RPG, maar verschilt toch veel van zijn RPG collega’s. Zo hebben we niet de mogelijkheid om zelf ons uiterlijk te bepalen, op onze klederdracht na, en is de wereld niet gigantisch groot. Onze kleren zijn van erg groot belang, want we kunnen ons ook hullen in een stoer armor. Naast armor komen ook wapens van pas, want de wereld van Albion is niet bepaald erg veilig.

Wat we dan wel weer terugzien bij andere games is een reputatiesysteem. Zo kan onze reputatie het gedrag van jouw medemens bepalen: als je goed bent, zullen ze je toejuichen, maar als je slecht bent, zijn ze bang en lopen ze weg. Hiernaast hebben we de gebruikelijke strenght, skill en will power.

  • Jef

    De verwachtingen van deze game waren zo hoog en uiteindelijk zijn beloftes niet nagekomen, spijtige zaak. Grootste ‘boosdoener’ is Peter Molyneux, die zich iets te hard liet leiden door zijn enthousiasme destijds.

    Uiteindelijk heb ik Fable helemaal uitgespeeld en wel genoten van elke moment!

    • Indy

      Dat doet Molyneux nog steeds, hij heeft talloze dingen beloofd bij Fable III en dat doet hij nu ook weer bij zijn laatste nieuwe mobiele game.

      Fable TLC heb ik ontelbare keren uitgespeeld, ik krijg er terug zin in 😛

No more articles
Meer in Specials
GameSnackBE-Need-For-Speed-Most-Wanted-2005-Featured-01
Games in kaart gebracht: week 17 – Need for Speed: Most Wanted

Sluiten