We sturen je per e-mail een wachtwoord toe. Soms komt deze e-mail in je spambox terecht.

Gisteren was de Dead Island Riptide Launch Party in Expeience Island (Loon op Zand). GameSnack checkte het voor je uit en trotseerde meerdere zombies om verslag te kunnen uitbrengen.

In Antwerpen Berchem vertrok om 13u30 de bus, met meerdere journalisten en redacteurs aan boord, richting Nederland. Toen we aankwamen in Experience Island werden we direct begroet door, je raadt het nooit, John Morgan, het nieuwe speelbare personage in de game. Wij, de overlevenden moesten ons haasten naar de “safehouse” waar we, over een tropische cocktail, werden gebriefd over de verschillende activiteiten die ons te wachten stonden. We konden de game ook uitgebreid testen, lees de Dead Island: Riptide preview!

Zombie aanval op Experience-Island

Zombie aanval op Experience-Island

Rond 16u00 begaven we ons naar de Quad baan waar we ons zouden kunnen uitleven. De tocht naar het parcours was niet zonder gevaar, aangezien we ettelijke zombies moesten ontwijken om er te komen. Eenmaal daar mochten we de keuze maken om met quads langs het parcours te scheuren, met buggy-jeepjes langs oneven en modderig terrein te rijden, of allebei. Iedereen koos uiteraard voor allebei en genoot van de snelheid van de quads en de uitdaging met de buggy’s. Op een gegeven moment dachten we dat we gingen kantelen, maar we zijn met 4 wielen op de grond gebleven.

Op verkenning op zombies te spotten!

Op verkenning om zombies te spotten!

Na onze rit met de voertuigjes mochten we aanschuiven aan een presentatie door één van de producers die de veranderingen tegenover de vorige Dead Island mooi in kaart bracht. Enkele voorbeeldjes hiervan zijn dat het lange afstandswapen systeem verbeterd is en een uitgebreider gamma aan weaponry (denk nailguns, flairguns en nog veel meer).

GameSnackBE-Dead-Island-Riptide-Specials-07

De Dead Island: Riptide producer aan het woord

Om 18u00 mochten we aan tafel voor een uitgebreid buffet, drankje en barbecue. Barbecueën kunnen ze wel, de Nederlanders, bier tappen iets minder, maar dat  bedierf de pret niet! Na het eten konden we weer wat gamen en toen kwamen ze vragen wie er allemaal geïnteresseerd was in de zipwire. Als de waaghalzen die we zijn gingen we hier graag op in en hesen we ons in het harnas om de klim te starten.

GameSnackBE-Dead-Island-Riptide-Specials-04

Met een ei in de broek op de death ride

Na wat drankjes kreeg onze redacteur toch de moed bij elkaar om een foto-opp met een zombiechick niet aan zich voorbij te laten gaan.

GameSnackBE-Dead-Island-Riptide-Specials-02

Toen werd het al snel 22u00 en dachten we dat we het allemaal al hadden gezien. Tot er ineens een gil werd geslaakt en we bevolen werden om naar de “safehouse” te vluchten. Wat volgde kan je in het filmpje zien en diende als afsluiter van de avond met de in vuurwerk geschreven symbolische woorden “GAME OVER” op het strand. We vertrokken terug richting de bus en ontvingen nog een leuke goodiebag met een T-shirt, de steelbox case en een DI balpen. Kortom: een geweldige afsluiter voor een geweldige dag!

  • Jef

    De zombies blijven toch echt wel akelig! :p

No more articles
Meer in Specials
Press play on tape!

Sluiten