DayZ bedenker Dean “Rocket” Hall maakte bekend dat de standalone versie fulltime een nieuwe ontwikkelaar krijgt toegewezen.

Daarvoor kocht Bohemia de Slovaakse studio Cauldron op en hernoemde die in Bohemia Interactive Slovanika. De Slovaakse studio zal nu fulltime ingezet worden voor de verdere ontwikkeling van de standalone versie van DayZ. Hall maakte tijdens een toespraak ook de plannen bekend die dit jaar op de agenda staan voor DayZ.

De volgende update zou er eind april moeten aankomen met de introductie van cooking. Je zal met andere woorden zelf een potje kunnen koken tijdens je avonturen. Een serverupdate zou er tevens voor zorgen dat je makkelijker berichten kan uitwisselen en dat toekomstige updates sneller toegepast kunnen worden.

Hall benadrukt dat een efficiënt netwerk onderhouden een belangrijk gegeven is. “De lag en desync problemen waarover gebruikers klaagden, wordt wel degelijk serieus genomen en we blijven daar ook constant aan werken”, aldus Hall.

Hall hoopt voor het tweede kwartaal op nieuwe wapens, verbeterde AI voor zowel zombies als dieren, 64-bit upgrades, en verbeterde weer effecten die zowel invloed hebben op het terrein als op de speler. Daarnaast verwacht hij ook nieuwe container items, zes nieuwe dieren waarop je kan jagen en hopelijk ook de implementatie van ragdoll physics wanneer een speler valt of een lichaam verplaatst.

Voor het derde kwartaal hoopt men op de introductie van de befaamde AK47, alsook een cropping systeem, verbeterd gedrag van zombies, een centrale loot economie, een op physics gebaseerde barricade mogelijkheid, meer gevaarlijke en vriendelijke dieren, waaronder ook gezelschapsdieren als paarden en honden. Tenslotte zijn er ook plannen voor de integratie van de Steam Workshop en Steam achievements.

Een flinke boterham die het potentieel van DayZ waarschijnlijk flink de hoogte in zal stuwen. Laat die updates maar komen Hall!

No more articles