Iedereen kent het gevoel wel: je begint rustig je favoriete multiplayer game te spelen en niet lang daarna valt er iemand van je team weg. Gewoon omdat hij/zij niet goed aan het spelen is of omdat hij/zij jullie te slecht vindt. Double Helix Games was dit gedrag stilletjes aan beu en kwam met een interessant idee: gooi deze spelers de gevangenis in.

Het bovenstaande idee brengt Double Helix Games in zijn recenste game, namelijk: Killer Instinct. Rage-quitters die een disconnect percentage van 15% of meer hebben, zullen dan voor minimum 24 uur in “de gevangenis” zitten. In deze 24 uur kunnen de rage-quitters nog spelen, maar alleen tegen mensen die in hetzelfde schuitje zitten.  Dit wordt dan zichtbaar gemaakt door een speciaal icoontje boven hun hoofd.

Als de spelers terug “vrijkomen”, wordt hun disconnect percentage behouden van toen ze in de gevangenis gingen. Als ze hun gedrag toch blijven voortzetten, kunnen ze terug in de gevangenis komen. De duur in de gevangenis wordt dan steeds verlengd tot een maximum van 120 uur.

Vinden jullie dit een goede idee? Moet dit in andere games worden toegepast?

No more articles